Verhoor als verdachte

EricVDV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verhoor als verdachte

#1 , 22 mei 2017 16:55

Iemand uit mijn ver verleden vermoedt dat ik hem online ergens heb zwartgemaakt en hem zelfs doodsbedreigingen zou hebben gestuurd, wat dus ALLEMAAL onzin is.
We hadden in dat verleden in een klein professioneel dispuutje maar dat was professioneel afgehandeld.

Nu moet ik dus naar zo'n verhoor gaan voor iets wat ik zeker niet heb gedaan.

Aan wat kan ik me verwachten en hoe bereid ik me best voor? Neem ik een advocaat of zou me dit me net meer verdacht maken?

Ik heb overigens een blanco strafblad en ben nog nooit in aanraking geweest met het recht, zelfs geen snelheidsboete in het verkeer.

Dank u!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 22 mei 2017 17:54

U mag een advocaat raadplegen, als het echt allemaal onzin is, zou ik mij de kost besparen.

EricVDV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2017 12:05

U mag een advocaat raadplegen, als het echt allemaal onzin is, zou ik mij de kost besparen.
Dank voor de reactie.
Kan ik een klacht tegen hem indienen voor een valselijke beschuldiging of laat ik het gewoon zo?
Het bezorgt mij wel de stress van zo'n verhoor. Ik weet dat ik het niet heb gedaan maar gewoon zo'n verhoor ondergaan lijkt me nogal mentaal uitputtend en ik ben bang dat als ik 1 ding verkeerd zeg, ik gedrukt zal worden te bekennen, ook al heb ik het niet gedaan.
Of heb ik te veel films gezien?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2017 13:46

U hebt te veel films gezien. Als u niets gedaan hebt, zal men ook niets kunnen bewijzen. Als u gewoon eerlijk antwoord op de alle vragen, zal de politie ook wel snel doorhebben dat u valselijk beschuldigd werd. Gewoon kalm blijven, uw verhaal doen en eerlijk op de vragen antwoorden. Meer is het niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

EricVDV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mei 2017 14:51

U hebt te veel films gezien. Als u niets gedaan hebt, zal men ook niets kunnen bewijzen. Als u gewoon eerlijk antwoord op de alle vragen, zal de politie ook wel snel doorhebben dat u valselijk beschuldigd werd. Gewoon kalm blijven, uw verhaal doen en eerlijk op de vragen antwoorden. Meer is het niet...
Dank u. Ik kreeg bijna een hartaanval toen ik de brief las! Misschien wat minder van die CSI-series kijken.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”