bezoek deurwaarder

indramaes
Topic Starter
Berichten: 33

bezoek deurwaarder

#1 , 05 mei 2017 23:36

beste leden, een vraagje.
Vorige week kreeg ik een brief van een deurwaarder waarin stond geschreven dat hij zich op een bepaalde dag op een bepaald uur had aangemeld bij mij thuis met een deurwaardersexploot. Die bewuste dag zat er niks in mijn brievenbus. Aangezien wij een anti diefstalsysteem hebben met camerabewaking heb ik de beelden geraadpleegd en is er niemand aan de deur geweest.
Via mijn rijksregister heb ik ook gekeken en op die bewuste datum is mijn rijksregister ook niet geconsulteerd. Nu was mijn vraag of een deurwaarder verplicht is om voor zijn bezoek mijn rijksregister te controleren, of niet.
Het gaat hier over een rekening van het ziekenhuis die is blijven liggen, en die juist de nacht voor het bezoek van de deurwaarder is betaald en waarvan ik een mail met betalingsbewijs doorgestuurd heb naar de advocaat waar ik aan moest betalen. Nu wilt de deurwaarder natuurlijk nog 150 euro incasseren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2017 12:12

Normaal controleert de gerechtsdeurwaarder vooraleer hij een exploot betekent het rijksregister. Dit moet niet de dag zelf van het bezoek zijn, maar kan ook enkele dagen vroeger zijn.
Welk exploot ontving u? Een dagvaarding?
Hoe dan ook, als u wil betwisten dat de gerechtsdeurwaarder zich die dag met dat exploot bij u heeft aangeboden, zal u klacht voor valsheid in geschrifte moeten neerleggen. Een deurwaardersexploot is een authentieke akte. Als de deurwaarder daarin schrijft dat hij op dag X bij u geweest is wordt dit geloofd, tot bewijs van het tegendeel, dat enkel kan geleverd worden met een klacht voor valsheid in geschrifte in authentieke akte.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”