3 jaar voorwaardelijk

Doditje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

3 jaar voorwaardelijk

#1 , 04 mei 2017 22:34

Hoi iedereen

Een paar jaar geleden ben ik als jonge bestuurder door het rood gereden. Ik ben hierbij geflitst geweest. Een normale straf hierbij voor een jonge bestuurder is een rijverbod, een geldboete en het opnieuw afleggen van het theoretisch of praktisch examen.

Ik moest dus naar de rechtbank en ik heb hierbij 3 jaar voorwaardelijk gekregen. Ik heb enkel gerechtskosten moeten betalen. Ik ben voorgekomen op 1 april 2015. Betekent dit dat de 3 jaar vanaf die datum zijn ingegaan? Ik heb nooit een bevestiging gekregen van mijn voorkomen voor de rechtbank, alleen een factuur voor de gerechtskosten.

Wie kan me hierbij meer info geven?

Met vriendelijke groeten
Doditje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 06 mei 2017 23:05

Vonnis gaat 30 dagen later in kracht en gezag van gewijsde (ttz dan u kan geen beroep meer aantekenen).
Dus de voorwaardelijkheid stopt volgens mij op 1 juni.
Edoch dan (kan) het nog wel op uw strafblad staan en wordt het ook nog naar voor gebracht bij een vraag voor eerherstel ook al is dat 10 jaar geleden.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”