Inschrijving register

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

Inschrijving register

#1 , 27 apr 2017 09:30

Januari dit jaar, verzoek tot inzage in een strafdossier met recht tot kopieën aangevraagd. In maart de melding dat het verzoek niet werd geregistreerd.
Begin maart dit jaar, nieuw exemplaar van het verzoek tot inzage met recht tot kopieën via fax en mail opnieuw doorgestuurd en tot op heden geen teken van leven.
Een onderzoeksrechter dient binnen de maand na inschrijving van het verzoek in het register - bij wet - een antwoord te formuleren op het ingediend verzoek.

Hoe gaat die inschrijving in dat register in zijn werk? Zit daar een maximum termijn op? Wie is daar verantwoordelijk voor?
Wat zijn de gevolgen als de wettelijke termijn van één maand wordt overschreden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 apr 2017 11:43

Ze zullen daar op Justitie ook al wel weten wat voor vlees ze met u in de kuip hebben.
Hopelijk begin je hier op JF ook weer niet met uw klaagzang.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 27 apr 2017 11:59

Misschien was uw verzoek niet (meer) ontvankelijk, dat verklaart waarom het niet werd geregistreerd.
En bent u wel de RECHTSTREEKSE belanghebbende (gedaagde,...) in de zaak waarin u inzage wenst?
Ik vermoed van niet.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 27 apr 2017 12:36

Ook bij niet-ontvankelijkheid zou toch een antwoord moeten worden verstuurd?

appartementsgoeroe
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 apr 2017 12:51

Ook bij niet-ontvankelijkheid zou toch een antwoord moeten worden verstuurd?
Maar dat staat alleszins niet in het desbetreffende wetsartikel......

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 27 apr 2017 12:53

Ook bij niet-ontvankelijkheid zou toch een antwoord moeten worden verstuurd?
Maar dat staat alleszins niet in het desbetreffende wetsartikel......
Maar dan bestaat er toch nog zoiets als "behoorlijk bestuur"?

Enfin, dat is mijn persoonlijke mening. Als het niet verplicht is, is het niet verplicht.

appartementsgoeroe
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 apr 2017 13:05

Daar ben ik het volledig mee eens.
Mijn antwoord komt voort uit onvrede met de "behandeling" die ik op dit ogenblik ondervind
jegens een overheidsdienst die in de fout is gegaan maar zelfs niet eens zijn eigen termijn respecteert
om een antwoord - al was het maar een begin van antwoord - te geven op een klacht.

Misschien komt het antwoord van niet-ontvankelijkheid aan TS nog eens in een verre toekomst.
De termijn van één maand is enkel indien de vraag ontvankelijk is.
Misschien gaan de niet-ontvankelijke rechtstreeks in de papierversnipperaar....

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#8 , 27 apr 2017 13:40

Misschien was uw verzoek niet (meer) ontvankelijk, dat verklaart waarom het niet werd geregistreerd.
En bent u wel de RECHTSTREEKSE belanghebbende (gedaagde,...) in de zaak waarin u inzage wenst?
Ik vermoed van niet.....
Een jaar geleden is mijn verzoek wel ontvankelijk verklaard. Toen inzage gekregen zonder recht op kopieën.
Gezien het onderzoek was 'afgerond' zou kopieën binnen een termijn van weken kunnen worden opgevraagd.

In het recent verzoek is op aanraden van mensen vanop dit forum expliciet vermeld dat de kopieën nodig zijn om flaters van de fiscus
recht te zetten en een gerechtelijke dwaling te corrigeren.
Ook zijn de desastreuze gevolgen mee opgenomen in de aanvraag. Mogelijk wringt daar het schoentje.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#9 , 27 apr 2017 13:46


En bent u wel de RECHTSTREEKSE belanghebbende (gedaagde,...) in de zaak waarin u inzage wenst?
Ik vermoed van niet.....
Tja, dat al helemaal niet.
De hele zaak draait rond het foutief aanwijzen van de zaakvoerder door de fiscus.
Indien ik niet per toeval het onderzoek op het spoor was gekomen... wel, zonder enig mogelijk weerwerk, 100% gerold door de fiscus.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#10 , 27 apr 2017 13:47

Ze zullen daar op Justitie ook al wel weten wat voor vlees ze met u in de kuip hebben.
Hopelijk begin je hier op JF ook weer niet met uw klaagzang.
Wat voor vlees is dat dan?
Ben benieuwd...


Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#12 , 27 apr 2017 13:53

taai?
Wegens absolute noodzaak en vele blikken achter de schermen - taai geworden.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#13 , 27 apr 2017 13:56


Misschien komt het antwoord van niet-ontvankelijkheid aan TS nog eens in een verre toekomst.
De termijn van één maand is enkel indien de vraag ontvankelijk is.
Misschien gaan de niet-ontvankelijke rechtstreeks in de papierversnipperaar....
Is dit de juiste conclusie?

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#14 , 27 apr 2017 13:59

Is het toegelaten om hier een kopie van het verzoekschrift te posten?
Er zijn hier blijkbaar nog enkelen die zich blindstaren op hun vooroordelen.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#15 , 27 apr 2017 20:08

Gezien het mogelijk nogal onduidelijk overkomt, bij deze een afschrift van het verzoekschrift gericht aan de onderzoeksrechter.
Samen met de advocaat die dit verzoek heeft ingediend heb ik heel het dossier in maart 2016 doorgenomen.
Na 7 jaar wordt een mens het stilletjes aan beu om door onwetenden in een slecht daglicht te worden gesteld.
Januari 2010 - plots, uit het niets - huis kwijt en rekeningen leeg met een zoon die net zijn middelbaar heeft afgewerkt - iedere aangeschrevene (politici en topmensen van financiën) met de vraag om dit dossier eens na te kijken slaat de deur voor je dicht.

Ben eens benieuwd hoe lang deze post zal blijven staan... uitgedrukt in minuten...

Afbeelding

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”