Proces gestart zonder medeweten

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Re: Proces gestart zonder medeweten

#16 , 19 apr 2017 12:29

Mijn belangrijkste vraag momenteel: is er een mogelijkheid om zo'n toestanden te vermijden in de toekomst? Wat als mijn vader opnieuw een revindicatieprocedure zou willen starten zonder mijn medeweten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 19 apr 2017 12:32

Mijn belangrijkste vraag momenteel: is er een mogelijkheid om zo'n toestanden te vermijden in de toekomst? Wat als mijn vader opnieuw een revindicatieprocedure zou willen starten zonder mijn medeweten?
Tenzij uw vader handelingsonbekwaam wordt verklaard kunt u niets doen tegen iets dat u niet weet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 apr 2017 13:05

Alsof schuldeisers geen onethische praktijken gebruiken...Men spreekt niet voor niets over een "schuldenindustrie"
Da's irrelevant. Een schuld kan altijd betwist worden. Als een rechter een uitspraak gedaan heeft waardoor een gerechtsdeurwaarder langskomt, moet je er van uitgaan dat de schuld terecht is. Als je dit niet aanneemt, stel je héél ons rechtssysteem in vraag...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 apr 2017 13:47

Alsof schuldeisers geen onethische praktijken gebruiken...Men spreekt niet voor niets over een "schuldenindustrie"
Da's irrelevant. Een schuld kan altijd betwist worden. Als een rechter een uitspraak gedaan heeft waardoor een gerechtsdeurwaarder langskomt, moet je er van uitgaan dat de schuld terecht is. Als je dit niet aanneemt, stel je héél ons rechtssysteem in vraag...
Ik stel ons rechtssysteem inderdaad in vraag. Grote fraudeurs kunnen hun proces afkopen, de zogenaamde afkoopwet. Daardoor bestaat in ons land klassenjustitie

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 apr 2017 13:52

Ik stel ons rechtssysteem inderdaad in vraag. Grote fraudeurs kunnen hun proces afkopen, de zogenaamde afkoopwet. Daardoor bestaat in ons land klassenjustitie
Die discussie moet je gaan voeren op politics.be. Op dit forum gaan we er van uit dat ons rechtssysteem werkt. Indien niet, is héél dit forum irrelevant.

Als jij er van uitgaat dat ons rechtssysteem scheef is, is dit forum niet de juiste plaats voor jou.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#21 , 19 apr 2017 13:58

"Op dit forum gaan we er van uit dat ons rechtssysteem werkt."

Soms averechts maar werken doet het :lol: :lol: :lol: :lol: !
En meestal traag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Laatst gewijzigd door asperger op 19 apr 2017 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 apr 2017 14:02

Ik stel ons rechtssysteem inderdaad in vraag. Grote fraudeurs kunnen hun proces afkopen, de zogenaamde afkoopwet. Daardoor bestaat in ons land klassenjustitie
Die discussie moet je gaan voeren op politics.be. Op dit forum gaan we er van uit dat ons rechtssysteem werkt. Indien niet, is héél dit forum irrelevant.

Als jij er van uitgaat dat ons rechtssysteem scheef is, is dit forum niet de juiste plaats voor jou.
U bent met die discussie begonnen door te zeggen dat men niet op mijn vraag zou mogen antwoorden :?
Het is ook niet aan u om te oordelen of ik dit forum mag gebruiken.

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 apr 2017 14:13

"Op dit forum gaan we er van uit dat ons rechtssysteem werkt."

Soms averechts maar werken doet het :lol: :lol: :lol: :lol: !
En meestal traag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .
Zo is dat! :wink:
Eender wie zal toegeven dat er heel wat schort aan ons rechtssysteem, behalve Tom uiteraard

LeenW
Berichten: 12816

#24 , 19 apr 2017 14:48

Voor alle duidelijkheid, dit forum dient inderdaad niet om "het systeem" aan te vallen, daar zijn andere fora beter geschikt voor. JuridischForum kan u echter wel helpen om - op een legale manier - uw juridische problemen op te lossen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 19 apr 2017 16:21

bent met die discussie begonnen door te zeggen dat men niet op mijn vraag zou mogen antwoorden :?
Het is ook niet aan u om te oordelen of ik dit forum mag gebruiken.
Neen, uw vader is veroordeelt om bepaalde schulden terug te betalen, maar u probeert nu met uw vader een systeem op te zetten om de uitvoering van dat vonnis te belemmeren. Ik vind niet dat een forum als dit daar ondersteuning moet voor geven. Maar dat is mijn mening. Als anderen hier vinden dat het perfect normaal is wat jullie uitspoken, wat kan ik daar dan op zeggen?

Verder heb ik zelf nog nooit problemen gehad met "het systeem". Maar ik heb ook nog nooit meegewerkt aan bijvoorbeeld het overkopen van iemands inboedel, zodat een deurwaarder er geen beslag op kan leggen.

Bovenstaande in gedachte: uw vader heeft dan wel netjes de opbrengst van de verkoop van die inboedel (die uiteraard tegen een marktconforme prijs gebeurd is?) ook netjes aangegeven aan de deurwaarder? Indien dit allemaal zo netjes gebeurd is, trek ik mijn woorden volledig terug. :twisted:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 19 apr 2017 16:31

Er zijn hier al meerdere topics gesloten omdat men zulke vragen stelde, ik vind dit ook niet normaal dat men zulke werkwijzen toepast, ondanks er een systeem bestaat om de meubelen via de deurwaarder over te kopen en dat men op die bepaalde meubelen nooit meer beslag kan leggen, word veel toegepast bij gefailleerden.

Men gaat als volgt te werk.

Deurwaarders kunnen in zo'n geval de meubelen (met uitzondering van de tegen beslag beschermde goederen) voor een tweede maal verkopen, want volgens het burgerlijk wetboek vormt bezit een vermoeden van eigendom. Dit vermoeden is gelukkig weerlegbaar. Daarvoor ga je als volgt te werk.

Je laat de verkoopsovereenkomst tussen de eerste deurwaarder en de welwillende vriend of het familielid registreren bij de dienst registratie (Fod Financiën).
Daarnaast moet een contract van bruikleen worden opgemaakt tussen vriend of familielid enerzijds en gefailleerde anderzijds.
Ook dit contract van bruikleen dient geregistreerd.


Bron tekst: DYSO
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blackadder1981
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#27 , 20 apr 2017 09:16

@Tom en de anderen

Dat ik akkoord ben gegaan met het overkopen van de inboedel gebeurde uiteraard onder zware druk van mijn vader. Het ging zelfs zo ver dat hij me begon lastig te vallen tijdens mijn werk.

Ik twijfel al meerdere jaren om gewoon met mijn vader te breken, omdat hij zichzelf altijd in nesten werkt (hij is veel te goedgelovig). Maar het blijft mijn vader dus is het zeer moeilijk om zo'n radicale beslissing te nemen.

Het was ook nooit mijn bedoeling dat er een revindicatieprocedure zou gestart worden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#28 , 21 apr 2017 08:54

Er zijn hier al meerdere topics gesloten omdat men zulke vragen stelde, ik vind dit ook niet normaal dat men zulke werkwijzen toepast, ondanks er een systeem bestaat om de meubelen via de deurwaarder over te kopen en dat men op die bepaalde meubelen nooit meer beslag kan leggen, word veel toegepast bij gefailleerden.
Waarna de inkomsten van de verkoop gebruikt worden om de schulden af te betalen. Ik betwijfel dat de vader van de topic starter netjes die inkomsten aangegeven heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”