rechtspraak

JAN NIVELLE
Topic Starter
Berichten: 19

rechtspraak

#1 , 07 apr 2017 23:13

Dit kan gebeuren :

" Bij het opstellen van een vonnis zijn formeel rechterlijke fouten begaan, gebaseerd op bedrieglijke gegevens aangebracht door de aanlegger, waarbij het vonnis niet volgens de regels, voorschriften, en wetten van het ambt tot stand is gekomen en dus het recht op een behoorlijke rechtsbedeling van de verweerder geweld is aangedaan " (ingeval de verdediging totaal afwezig, of de rechten van verweerder niet heeft waargenomen )

Kun je in dergelijke geval ,als verweerder ,een procedure aanspannen tegen de aanlegger , omwille van de schade die is aangebracht door het gepleegde bedrog tegenover de rechtbank, en waar jij dan als verweerder schade door hebt opgelopen ?

MVRGR,

Jan Nivelle,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 apr 2017 23:20

Dan kan je binnen de wettelijke termijn in beroep gaan.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 apr 2017 23:22

Iedereen heeft zijn versie van de feiten.
Meineed of schriftvervalsing kan je strafrechtelijk laten aanpakken.

Dan moeten ze wel kunnen worden bewezen.

In het algemeen dien je echter in beroep te gaan, als er nog een aanleg ter beschikking is.
Op basis van feiten kan je niet naar cassatie.

Als de verweerder zijn rechten niet benut heeft, dan kan hij dat nadien moeilijk gaan inroepen als argument.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”