bewindvoering al van begin problemen

Stofke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bewindvoering al van begin problemen

#1 , 02 apr 2017 12:34

Nonkel van mij had geen erfgenamen meer buiten ik . Ik kon altijd goed overweg met mijn nonkel.
Nonkel werd slecht en moest naar rusthuis maar omdat ikzelf een vrij drukke baan heb met veel naar buitenland heb ik bij de vrederechter een bewindvoering aangevraagd.
Een advocaat werd aangesteld door de vrederechter die beweerde dat deze zijn opdracht heel goed deed.
Ik werd aangesteld als vertrouwenspersoon.
Al na enkele maanden begon het een fiasco te worden met deze bewindvoerder maar hier zal ik maar niet teveel op in gaan.
In ieder geval het volgende, bewindvoerder weigerde steeds begin en eindverslag af te leveren.
Op den duur na het overlijden van nonkel heb ik ze dan toch mogen ontvangen.
Na zelfonderzoek te weten gekomen dat dit vol met fouten staat.
Pensioenbedragen kloppen niet. Uitgaven kloppen niet. Er staat bij dat dit verslag kopieen van rekeninguittreksels moeten bevatten om de bedragen in het verslag te staven. Deze zijn er niet bij.
Verder is er een schatting gedaan van een stuk bouwgrond van mijn nonkel.De bewindvoerder had deze aangesteld . De naam van de schatter klopt niet en ook het bedrag van de schatting klopt niet zoals op verslag. Dit bedrag is 1300 € hoger dan dat de schatter gefactureerd heeft aan de bewindvoerder. Ik heb zelf aan de schatter gevraagd wat hij gefactureerd had hiervoor en dit was dus 1300 € lager.
Dan ook nog volgende.
Bewindvoering was ingegaan op 6 februari. Ik lees op het beginverslag van twee rekeningen de volgende informatie .

rekening ............ beginsaldo op 1/04/2016 16000 €

Ik begrijp niet dat de bewindvoerder het beginsaldo van twee maanden na aanstelling van zijn bewind, op het beginverslag zet.
Moet dit niet zijn het beginsaldo van bij begin bewindvoering dus op 6 februari.
Ik vind dit vreemd want zo kan niemand weten hoeveel er nu juist op de rekening stond van mijn nonkel, op de moment dat de bewindvoerder zijn bewind ingaat.
verder is er een rekening geannuleerd en ook hier weten wij niet wat er op die rekening stond toen deze rekening geanuleerd werd door de bewindvoerder.

Verder zijn er nog dingen die niet kloppen.

Als laatste zou ik nog volgende vraag willen stellen.
De bewindvoerder werkt natuurlijk niet gratis.
Indien de bewindvoerder een eindverslag opmaakt ( dus na overlijden of stopzetting van bewind ) worden hier dan al de kosten voor de bewindvoering afgetrokken of in vermeld . Dus hetgeen dat er verschuldigd is aan de bewindvoerder voor zijn diensten?

Of word dit later toegekend?

Wij overwegen dus naar de vrederechter te stappen , maar wat kunnen wij daar allemaal inkijken ?

Mogen wij die kopieen van nonkels rekeninguittreksels inkijken ?
Moet er vermeld worden wat de kost voor de bewindvoering is geweest?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 apr 2017 14:25

Voor zover ik weet bedragen de kosten 3% op de binnenkomende bedragen.
Ook op de onroerende goederen bij sterfgeval.
Een verslag dient jaarlijks opgemaakt te worden.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”