Aanpassing voorwaarden SURB

hunterke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanpassing voorwaarden SURB

#1 , 09 mar 2017 09:43

Ik val reeds enkele jaren onder de VI maatregel van de SURB (Antwerpen) met voorwaarden.
Eén van de voorwaarden in het vonnis zegt: "niet zonder voorafgaande machtiging van de justitieassistent langer dan 21 dagen naar het buitenland gaan".

Dit is nooit een probleem geweest de voorbije jaren omdat mijn verblijf steeds beperkt was tot twee weken aansluitend. Zo ook voor dit jaar zijn er 2 vakanties gepland van 16 resp 17 dagen aansluitend. Dit werd begin januari besproken met de JA en was geen probleem.

Vorige week (maart) kreeg ik telefoon van mijn JA met de melding dat de voorwaarden voor iedereen vanaf nu gelijk zijn vastgelegd op 21 dagen per jaar. Bijgevolg moet ik voor mijn vakantie dit jaar een uitzondering vragen aan de SURB.

Kan het zomaar dat een vonnis van de SURB zonder dat ik daar door de SURB van op de hoogte wordt gesteld, of gehoord ben, wordt aangepast?
Mijn vrouw vreest dat door het vragen van een uitzondering op de "nieuwe regel" ik me automatisch akkoord verklaar met deze regel.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding