proces handeling

vivazo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

proces handeling

#1 , 06 mar 2017 11:41

Ik treed op als eiser in een proces,
de zaak werd ondertussen ingeleid en naar de rol verwezen.
Mijn verweerder had beloofd om zo snel mogelijk conclusies op te stellen maar na 3 maanden heb ik nog niks ontvangen?

Hoe kan ik nog een rechtsdag en een afdwingbare kalender bekomen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2017 12:15

Brief schrijven aan de rechtbank waarbij u vraagt conclusietermijnen vast te stellen met toepassing van art 747 Gerechtelijk Wetboek en een rechtsdag vast te stellen om de zaak te behandelen. U kan conclusietermijnen voorstellen. Vermeld in uw schrijven wel het nummer van de algemene rol van uw zaak.

vivazo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2017 12:52

Brief schrijven aan de rechtbank waarbij u vraagt conclusietermijnen vast te stellen met toepassing van art 747 Gerechtelijk Wetboek en een rechtsdag vast te stellen om de zaak te behandelen. U kan conclusietermijnen voorstellen. Vermeld in uw schrijven wel het nummer van de algemene rol van uw zaak.

Welk lid? Paragraaf?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2017 13:04

§ 2, vijfde lid

vivazo
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 mar 2017 16:50

§ 2, vijfde lid
Waar staat het juist dat je 3 maanden na de inleidende zitting nog een conclusietermijn kan afspreken?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 mar 2017 18:18

De vraag was:
Hoe kan ik nog een rechtsdag en een afdwingbare kalender bekomen?
Artikel 747, § 2, vijfde lid, Ger.W. bepaalt:

"Wanneer de zaak naar de rol is verwezen, of werd verdaagd naar een latere datum, kan iedere partij, door middel van een gewoon schriftelijk verzoek neergelegd ter of gezonden aan de griffie, om de instaatstelling van de zaak verzoeken, overeenkomstig het eerste tot het vierde lid. Dit verzoek wordt door de griffier bij gerechtsbrief aan de andere partijen ter kennis gebracht en, in voorkomend geval, bij gewone brief aan hun advocaten. Deze kennisgeving doet de termijnen bepaald in het eerste en het derde lid ingaan."

Dit is toch duidelijk? U kan door een gewoon schriftelijk verzoek om de instaatstelling van de zaak verzoeken. Instaatstelling betekent: conclusietermijnen bepalen en een rechtsdag vaststellen waarop de zaak kan behandeld worden.

Ik zie uw probleem niet.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”