afrekening advocaat..

kreeftje
Topic Starter

afrekening advocaat..

#1 , 05 mar 2006 20:15

Beste ,

Ik zit met een vraagje betreffende mijn advocaat.

Ik was een paar jaar geleden een gerechtelijke zaak gestart waarbij de advocaat 1250 ? voorschot vroeg ( en dat ik ook betaald heb)
De betreffende advocaat stond totaal niet achter mijn zaak en de meeste opzoekingen heb ik zelf gedaan en ook telkens door gespeeld naar hem.
Na herhaaldelijke keren naar mijn raadsman te bellen en te mailen hoor ik totaal niksmeer van zijn kant.
Het laatste telefoontje dateert nu al van oktober 2004....en toen ging hij de zaak nog eens bekijken en mij contacteren want hij wist nietmeer hoe de zaak in elkaar stak.

Nu is mijn vraag.....

Kan ik die zaak stoppen en een detailfactuur vragen aan mijn advocaat??

Kan mijn advocaat de zaak gewoon laten doorlopen en mij ondertussen al die tijd aanrekenen zonder ook maar iets te doen of van zich te laten horen??

Want ik ben van mening dat hij onmogelijk die 1250 ? al nodig heeft gehad voor bv opzoekingen ( die door mij bijna allemaal gedaan zijn)
De onderzoeksrechter had toen maar 125 ? gevraagd.
De gerechtelijke documenten zijn zelf door mij opgevraagd op de griffie en door mij aangetekend aan mijn raadsman bezorgd ( omdat mijn raadsman geen tijd had om ze te gaan ophalen?)

Nu ik al meer dan ??n jaar niksmeer van mijn advocaat gehoord heb kan hij dan al die tijd de zaak laten doorlopen en ook aanrekenen???

Ik heb nog nooit van hem ook maar ??n document gekregen met wat het tot op heden gekost heeft en ik vrees dat ik die 1250 ? volledig kwijt ben zonder ook maar enig iets bereikt te hebben ...laat staan dat mijn advocaat ook maar iets gedaan heeft zonder vooraf enig speurwerk van mijn kant.

Aan de ene kant heb ik zo de neiging van mijn raadsman nietmeer te contacteren maar vrees dat die zo de rekening of afrekening jaren zal laten aanslepen en me ooit onverwachts de rekening zal presenteren.
Anderzijds vind ik ook niet dat ik mijn advocaat zijn werk moet doen en hij ervoor betaald werd.

Sorry, maar voel me zo een beetje bedrogen uitkomen.....

Met de beste groeten en hopend dat jullie een raad hebben voor me.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2006 19:57

Vraag hem een afrekening voor de tot op heden verrichtte prestaties.

Op grond van zijn antwoord kan je dan nog beslissen of je nog vertrouwen in hem hebt of niet.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”