Expert niet aangesteld door beide partijen

davidclaes
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Expert niet aangesteld door beide partijen

#1 , 06 feb 2017 10:05

Na een reeds lange procedure tussen mij en een aannemer/plaatser van kachels heeft de rechter een tussenvonnis gemaakt. Hierbij stelt de rechter een expert aan die beide partijen moet trachten te verzoenen of de nodige onderzoeken moet uitvoeren. De expert wordt pas op de hoogte gesteld van zijn aanstelling als 1 van beide partijen hier om vraagt. Ondertussen is de hoofdleverancier langs geweest en is één van de problemen (het belangrijkste) opgelost. Na meer dan 2 jaar procederen stelden wij voor om tot een verzoening te komen. Wij stelden voor het volledige bedrag dat wij nog inhouden over te schrijven, de andere klachten tegen de aannemer te laten vallen en de gerechtskosten te delen door 2 als de rechtszaak wordt stopgezet. De tegenpartij ging hier niet met akkoord en eist nu de helft van hun rechtplegingskosten. Mijn vraag is nu... Geen van beide partijen gaat de expert laten aanstellen. Deze expert gaat dus niet op de hoogte gebracht worden van zijn opdracht. De opdracht loopt tot 30 maart. Hoe gaat de procedure nu verder? Moet ik als verwerende partij laten weten dat de expert niet zal aangevraagd worden? Moet ik een nieuwe datum vragen om de zaak verder te zetten? Of moet de eisende partij, die de expert ook niet zal aanstellen de rechtbank op de hoogte stellen. Of moet ik gewoon wachten tot 30 maart en zal de rechtbank ons dan terug laten voorkomen? Avast dank voor jullie inzichten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding