Eerste consultatie aan 300 Euro?

cherdt
Topic Starter
Berichten: 19

Eerste consultatie aan 300 Euro?

#1 , 30 jan 2017 10:03

I.v.m een oplichtingzaak heb ik een eerste consultatie aangevraagd bij een advocaat. Tijdens dit gesprek is de situatie uitgelegd geweest. Ik heb enkele bewijsstukken laten zien en er is verder besproken hoe een eventuele procedure zou verlopen. Verder moest ik dan de advocaat laten weten indien we de procedure zouden wilen opstarten ja of neen.

Maanden later krijg ik een factuur in de bus van 300 Euro voor de eerste consultatie. Ik weet dat de eerste consultatie niet gratis hoeft te zijn, maar 300 Euro vind ik nu toch een beetje buiten proportie.

Is dit nog een normaal tarief of ga ik hier beter mee naar de Balie? Bij de details staan bijvoorbeeld zaken zoals "opmaken dossier". Hier heb ik zeker niet om gevraagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 30 jan 2017 11:15

Hoelang duurde het gesprek en wat heeft de advocaat achteraf nog moeten doen?

cherdt
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 30 jan 2017 11:24

Het gesprek duurde wel anderhalf uur. Toegegeven dit is mijn eigen fout. Advocaat wijkte steeds af en begon over koetjes en kalfjes. Maar de advocaat heeft buiten advies geen taken uitgevoerd. Geen e-mail, geen brief, geen telefoongesprek of bijkomend onderzoek.

Reclame

LeenW
Berichten: 12836

#4 , 30 jan 2017 11:27

Dat is dus twee uur te rekenen, 120/uur + 21% btw en je zit er al. Zeker geen abnormaal tarief.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 30 jan 2017 11:43

Dat tarief is niet abnormaal.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”