REA uitspraak

Albert1978
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

REA uitspraak

#1 , 25 jan 2017 16:56

De REA sprak een vonnis uit dat wij 1000 euro dienen te betalen aan tegenpartij.
De tegenpartij wil in beroep gaan. Tegenpartij vroeg 3000 euro. Beroepsakte nog niet gekregen. Moeten wij dit geld ondertussen betalen of kunnen wij dit consigneren of kantonneren? Hoe moet dit gebeuren? Zijn hier kosten aan verbonden? Moet de tegenpartiakkoord gaan dat wij het geld niet direct betalen ?
Moet het vonnis niet binnen een bepaalde tijd betekend worden? Na de betekening zou 1 maand tijd zijn om in beroep te gaan.
Kunnen wij dan ook nog in beroep gaan als zij 1 maand later slechts in beroep gaan? Dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 25 jan 2017 17:11

Was het vonnis "bij voorraad"?
Zo ja dan moet u al betalen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Albert1978
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2017 20:34

Ik vind nergens iets van vonnis bij voorraad. Er staat: rechtsprekende in eerste aanleg en op tegenspraak. En elders veroordeeld tot betaling van 1000 euro te vermeerderen met gerechtelijke interesten sedert dag van dagvaarding. Dank voor antwoord.

Reclame

Albert1978
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mei 2017 18:39

Zie mijn oorspronkelijke vraag hierboven. Ondertussen zijn we 5 maand verder. De advocaat van tegenpartij heeft vonnis nog niet betekend aan onze advocaat. Onze advocaat nam al contact met advocaat tegenpartij om te vragen wat ze van plan zijn? Tegenpartij zou in beroep gaan. Niets gekregen al die maanden, noch betekening, noch beroepsakte. Ik vraag me af of wij niets moeten doen ondertussen? Zelf betekenen is voor ons te nadelig volgens onze advocaat. Kan iemand me zeggen wat we best doen? Het is toch heel raar dat de tegenpartij maanden wacht om te betekenen of in beroep te gaan? Graag jullie advies aub. Dank

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”