Verkeerdelijk gedagvaard - effect van "dagvaarding in tussenkomst"

Tach
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeerdelijk gedagvaard - effect van "dagvaarding in tussenkomst"

#1 , 11 jan 2017 00:09

Hallo,

Ik werd verkeerdelijk gedagvaard. Heb het contract niet getekend. Een derde partij, mijn ouder, heeft het contract getekend met de eiser.

Maar de naam op het contract lijkt op mijn middelste naam en achternaam.

Eerst probeerde de advocaat de vrederechter te overtuigen dat ik het contract wel had getekend, maar met een kopie van het contract en onze identiteitsbewijzen is het duidelijk dat ik het contract niet heb getekend.

Nu heeft de advocaat van de tegenpartij de derde partij "gedagvaard in tussenkomst". Eerst probeerde hij de derde partij te overtuigen om papieren te tekenen om dit vrijwillig te doen. Op advies van een andere advocaat heeft de derde partij dit niet gedaan. Dan heeft de advocaat van de tegenpartij de derde partij gedagvaard in tussenkomst en beweert hij in deze dagvaarding dat de derde partij mondeling akkoord was gegaan (wat niet het geval was).

In zijn conclusie beweert hij dat hij dat het wel mogelijk izou kunnen zijn dat we niet dezelfde persoon zijn, maar dat de feiten hetzelfde blijven en dat deze fout ter goeder trouw gemaakt was. Ik blijf een "verweerder".

Dit is de tweede keer dat ze de derde partij hebben gedagvaard en ze hebben de eerste keer verloren. Ik geloof niet meer dat mijn dagvaarding een eerlijke fout was.

Wat kunnen we doen?

Kan ik met deze "dagvaarding in tussenkomst" toch veroordeeld worden?

Weet iemand hier een heel goede advocaat of hoe we er één kunnen vinden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2017 14:04

Dit is de tweede keer dat ze de derde partij hebben gedagvaard en ze hebben de eerste keer verloren.
Ging dat over hetzelfde?
Dat geldt art. 25 Gerechtelijk Wetboek: Het gezag van het rechterlijk gewijsde verhindert dat de vordering opnieuw wordt ingesteld.

Of u zou kunnen veroordeeld worden valt op basis van de gegevens die u tot nu toe verstrekt hebt niet uit te maken.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”