Raadkamer spreekt bewoner van C.I.M. vrij en mensen blijven opgesloten omdat dvz steevast beroep indient

Karel may
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Raadkamer spreekt bewoner van C.I.M. vrij en mensen blijven opgesloten omdat dvz steevast beroep indient

#1 , 31 dec 2016 17:39

Ik vind nergens antwoord op mijn vraag en daarom stel ik ze hier.

Mijn schoonzoon is derdelander en is gedeporteerd en gevangen gezet in een centrum voor illegalen.

Tot tweemaal toe (op 30 november en op 22 december)werd hij door de raadkamer in onmiddellijke vrijheid gesteld.

Tot nu zit hij nog steeds opgesloten omdat dienst vreemdelingenzaken ALTIJD beroep indient.

Wie kan me aub de wet doorsturen waarin staat dat iemand zonder strafblad van een andere nationonaliteit, zo maar opgesloten moet blijven? (Dvz vervoert hem na de rechtspraak onmiddellijk terug naar het C.I. en daan wordt dus zoals gezegd, STEEDS beroep ingediend).

Er staat me zo een beeld voor ogen dat criminelen die vrijgesproken worden gewoon (lachend) het gerechtsgebouw verlaten....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 dec 2016 17:51

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 31 dec 2016 19:29

Illegaal in België? Is mogelijk al een reden.

Het O.M. en D.V.Z. hebben inderdaad die mogelijkheden.

Normaal moeten ze wel alles in het mogelijke stellen om een doorlaatbewijs te bekomen van het land waar betrokkene van afkomstig is.

Boven de raadkamer staat de K.I. en daar zal het beroep dan moeten voorkomen.

PS die criminelen zij vorige week in beroep wel veroordeeld bij het Hof van Beroep.

Reclame

Karel may
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2016 21:05

Wel, tot tweemaal toe voor de raadkamer en tweemaal vrij.
Het beroep dat dvz de eerste keer indiende werd zonder voorwerp verklaard ....
Tweede keer terug in vrijheid door de raadkamer...

Ik was niet duidelijk genoeg waarschijnlijk: wie kan me aub de wet doorsturen waarin staat dat dvz de mensen mag opgesloten houden als zij in beroep gaan, ondanks dat de mensen vrijgesproken zijn?

Dus: je bent vrij (zegt de rechter) en men voert je terug naar het gesloten centrum en houdt je daar verder opgesloten (tot tweemaal toe!)

Bedankt voor de reacties

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 01 jan 2017 21:02

De raadkamer is geen rechtbank ten gronde ...gaat enkel over de procedure.
Dus het beroep zal bij een Kamer van Inbeschuldigingstelling zijn van een Hof van Beroep zijn voorgekomen en hervormd dus OM /DVZ zal dan gelijk hebben gekregen ... wanneer de periode dan weer verstreken is komt de zaak terug voor de raadkamer ... die bepaald weer totaal onafhankelijk en tegen die beslissing kan het parket en DVZ zelf terug in beroep gaan ...en weer het vonnis door hun arrest hervormen.
Redenen kunnen zijn dat de argumentatie niet opgaat of de reden an sich door KI niet aanvaard wordt... is koffiedik kijken.
Op zich al een 'redelijk' ingewikkelde materie.


http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 9868,d.ZWM

en ook deze dienst kan nog tussenkomen:

http://www.kruispuntmi.be/raad-voor-vre ... 08-05-2015

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”