voordoen als agent vals beschuldigd

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

voordoen als agent vals beschuldigd

#1 , 30 nov 2016 01:20

Wanneer iemand in een verhoor als getuige verklaart dat hij werd opgebeld door persoon x om bepaalde dingen te bevestigen dat hij het gezien had en erna verklaart dat hij 10 min later terug werd opgebeld door iemand die zich uitgaf als politieagent en hem zogezegd "verplicht" dingen te bevestigen maar dan telefoon in haakt en als door onderzoek van politie zijn in en uitgaand telefoonverkeer werd gecontroleerd bij provider en het aantoont dat rond het tijdstip dat hij verklaarde geen enkel telefoonverkeer plaats vond word er daar dan nog gevolg aangegeven voor persoon x ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 nov 2016 06:02

Gelieve leestekens te gebruiken en je zin te herschrijven, nu is je tekst moeilijk leesbaar.

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 30 nov 2016 22:12

Wanneer iemand in een verhoor als getuige verklaard dat hij werd opgebeld door persoon X, om bepaalde dingen te bevestigen dat hij het gezien had en erna verklaard dat hij 10 min later terug werd opgebeld door iemand die zich uitgaf als politieagent en hem zogezegd "verplicht" dingen te bevestigen, maar dan telefoon in haakt en als door onderzoek van politie zijn in en uitgaand telefoonverkeer werd gecontroleerd bij provider en het aantoont dat rond het tijdstip dat hij verklaarde geen enkel telefoonverkeer plaats vond, word er daar dan nog gevolg aangegeven voor persoon X ??

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 30 nov 2016 22:18

Dus is er een PV opgesteld door politie?

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

#5 , 01 dec 2016 17:46

ja en omdat die persoon dit verklaard heeft dat er iemand hem gebeld heeft en uitgaf als politieagent hebben de speurders een telefoononderzoek gedaan van de periode dat die man zei maar troffen geen telefoonverkeer aan bij de provider

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 01 dec 2016 23:01

Is er dan wel gebeld. Ze kunnen ook via provider van de andere partij nakijken wie er dan wel gebeld heeft op dat moment en dan controleren van wie dat nummer is.

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

#7 , 05 dec 2016 02:42

Het telefoononderzoek van die persoon zit in het dossier en er staat bij : geen verkeer tussen x uur en x uur( tijdstip dat hij verklaard heeft gebeld te zijn geweest)
dus veronderstel ik toch dat dit mijn bewijs is dat ik die man niet heb gebeld als "politieagent"

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 dec 2016 11:21

Wanneer iemand in een verhoor als getuige verklaard dat hij werd opgebeld door persoon X, om bepaalde dingen te bevestigen
Hier is niets strafbaars aan. Ik mag gelijk wie bellen om te vragen dingen te bevestigen. No problem...
en erna verklaard dat hij 10 min later terug werd opgebeld door iemand die zich uitgaf als politieagent en hem zogezegd "verplicht" dingen te bevestigen, maar dan telefoon in haakt
U valselijk uitgeven als politieagent is wel strafbaar.
en als door onderzoek van politie zijn in en uitgaand telefoonverkeer werd gecontroleerd bij provider en het aantoont dat rond het tijdstip dat hij verklaarde geen enkel telefoonverkeer plaats vond, word er daar dan nog gevolg aangegeven voor persoon X ??
Zonder bewijs of begin van bewijs, is het moeilijk om over een strafbaar feit te spreken.

Wel een héél raar verhaal, hoor...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

#9 , 06 dec 2016 15:33

is geen raar verhaal die man was een getuige voor mij en mijn bewijs dat ik met die zaak niks te maken had.
Wanneer ik nu zijn verklaring zie zegt hij dat ik hem opgebeld had ( was ook azo om hem te vragen of hij wou getuigen)
maar dan zegt hij dat hij 10 minuten later werd opgebeld door iemand die zich uitgaf als agent van westkust en zou hem gezegd hebben van kijk als je getuigd dat het wis was ipv zwart dan is de zaak opgelost.
waneer hij achter de naam vroeg van de agent werd de telefoon ingehaakt zegt hij
natuurlijk ben ik verdacht die zou hem gebeld hebben als "agent" wat geen waar is en de speurders vonden het waarschijnlijk ook vreemd want ze hebben zijn telefoon verkeer opgevraagd van rond het uur dat hij verklaard resultaat van het telefoonverkeer was dat er niks van verkeer was

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 07 dec 2016 09:18

Die getuige is dus een getuige in uw voordeel? Waarom zou jij hem dan in godsnaam als agent opbellen en hem opdragen zijn verhaal te wijzigen, waardoor dit in uw nadeel zou spelen? Doesn't make sense at all. Afin, zonder bewijs kan men niets beginnen. Laat het ons daar bij houden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”