Verhoor politie klacht laster en eerroof,beklaagde is gehandicapt

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Re: Verhoor politie klacht laster en eerroof,beklaagde is gehandicapt

#16 , 22 nov 2016 11:48

Politie gecontacteerd en het verhoor gaat door waar de klacht is ingediend aangezien de afstand tussen beiden maar miniem is.
Cat.3 Klacht laster en eerroof op een sociale netwerksite.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 nov 2016 13:32

Klacht laster en eerroof op een sociale netwerksite.
Mensen toch... Afschaffen die "sociale media". Er is nog weinig sociaal aan, en het brengt meer problemen met zich mee dan dat het "oplossingen" biedt... (Vraag maar aan Yves Leterme, Tania Dexters, etc...). Mensen voelen zich véél sneller beledigd, maar de drempel om te beledigen is ook véél lager. Maar bon, da's een andere discussie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 22 nov 2016 13:43

Het is niet omdat sommige mensen er niet mee om weten te gaan, dat men dit moet afschaffen.

Vergeet niet dat dit forum evengoed een social media is...

Reclame

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#19 , 22 nov 2016 13:47

Ze heeft dit gedaan na herhaaldelijk provoceren door de personen die ze beschuldigd heeft en beseft dat dit verkeerd was maar ja,het is gebeurd.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#20 , 22 nov 2016 14:12

Het is niet omdat sommige mensen er niet mee om weten te gaan, dat men dit moet afschaffen.

Vergeet niet dat dit forum evengoed een social media is...
My point exactly... :lol: Laten we dan wat selectiever zijn, misschien. Dit forum valt nog goed mee. Mijn ervaring is dat fora niet echt te vergelijken zijn met de doorsnee sociale media, omdat de gebruikersgroep veel geslotener is en fora meestal deftig gemodereerd worden. Ik ben op een aantal fora actief, waarbij er ééntje, met kop en schouders bovenuit steekt wat respect voor elkaar en elementaire beleefdheid betreft. Een forum voor mensen met eenzelfde interesse, van over héél de wereld. Maar wat ik soms lees op facebook, twitter, laat staan de commentaren op HLN.be... Zeker dat laatste mag je ECHT wel afschaffen... Ik ga bij een super-positief bericht altijd "voor de fun" eens kijken naar de commentaren op HLN, en ALTIJD is het merendeel van de commentaren negatief, verzuurd, racistisch... Altijd de schuld van de walen, illegalen of migranten, etc...

Maar bon, beetje off topic...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#21 , 23 nov 2016 08:27

Zijn er in dit geval verzachtende omstandigheden voor haar?Het feit dat ze haar provoceerden en ook dat ze in een erge depressie zit deels door haar invaliditeit en nog andere omstandigheden.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 23 nov 2016 08:45

Zijn er in dit geval verzachtende omstandigheden voor haar?Het feit dat ze haar provoceerden en ook dat ze in een erge depressie zit deels door haar invaliditeit en nog andere omstandigheden.
Daar kan niemand hier op antwoorden. Het is aan een rechter om al dan niet verzachtende omstandigheden in rekening te brengen. Politie moet enkel de feiten vaststellen, niet oordelen. Voor hetzelfde geld wordt de zaak gewoon geseponeerd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12825

#23 , 23 nov 2016 10:27

Maar laster of eerroof is normaal steeds het resultaat van een of andere provocatie. Enfin, ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand opstaat en denkt "Vandaag ga ik eens wat laster en eerroof plegen!".

Slikt ze iets van medicatie die emotionele reacties kan veroorzaken?

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#24 , 24 nov 2016 08:09

Ze slikt inderdaad pijnstillers Contramal en antidepressiva Venlafaxine.Deze hebben allerlei bijwerkingen als je de bijsluiter begint te lezen zoals verwardheid en concentratie stoornissen.Ben een beetje bang dat dit verhoor voor haar niet echt goed gaat lukken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 24 nov 2016 10:12

Ben een beetje bang dat dit verhoor voor haar niet echt goed gaat lukken.
Hoe bedoel je? Een verhoor moet niet "lukken". Het is gewoon een gesprek tussen de politie en haar. Ze moet gewoon eerlijk antwoorden op de vragen van de politie. Het is geen examen of zo...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#26 , 24 nov 2016 10:34

Inderdaad, ze gaat eerlijk antwoorden maar ze is zo zenuwachtig,is nog nooit met het gerecht in aanraking gekomen .

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#27 , 25 nov 2016 13:22

Inderdaad, ze gaat eerlijk antwoorden maar ze is zo zenuwachtig,is nog nooit met het gerecht in aanraking gekomen .
Geen reden om zenuwachtig te zijn. Ze zal niet als crimineel behandeld worden, wees gerust. Er zullen haar wat vragen gesteld worden, en als ze deze rustig en eerlijk beantwoord, verloop to'n gesprek in een rustige, serene sfeer. Misschien kan je het haar zo uitleggen om de zenuwen wat weg te halen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”