Tegenpartij gaat in beroep

MicheleJason
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tegenpartij gaat in beroep

#1 , 17 nov 2016 15:26

Hallo
Wij hebben gisteren vernomen dat de ex van mijn man in beroep gaat tegen de uitspraak die volledig in haar nadeel was.
Het probleem is dat wij geen advocaat meer kunnen betalen, we zitten al met een persoonlijke lening voor de advocaatkosten van het proces zelf en we krijgen geen lening bij.
Mijn man zijn loon is 1440€ netto wat dus niet weinig genoeg is om een pro deo advocaat toegewezen te krijgen.
Dus zit er niets anders op dan dat hij zichzelf verdedigt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe pakken we dat het beste aan?
We hebben wel de vorige conclusies van onze advocaat natuurlijk en eigenlijk staat daar al alles heel goed in verwoord, kunnen we dit gewoon opnieuw gebruiken?
Zij is gewoon niet akkoord met de onderhoudsbijdrage die ze heeft toegewezen gekregen en eist ook nog andere bedragen volledig onterecht, zij is gewoon enkel en alleen op het geld uit en dat heeft die vorige rechter ook goed doorzien..
We weten natuurlijk niet wat de rechter in het Hof Van Beroep gaat doen..
Wanneer moeten wij bijvoorbeeld hierop reageren? En moet dit naar haar advocaat of naar het Hof Van Beroep?
Graag hulp aub :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 17 nov 2016 22:43

In beroep gaat .... wie heeft dat gezegd?
Kan goed zijn dat haar advocaat dat zal afraden.
U zal terug worden gedagvaard voor het hof van beroep.
Voor Vlaanderen is dat Antwerpen of Brussel of Gent.
U kan de conclusies gebruiken ... indien geen advocaat zal de andere partij u haar besluiten moeten overmaken waar u dan weer kan op reageren.

Gezien familiekamer van Hof van Beroep is dat geen enkel probleem. Raadsheren zijn bij mijn weten heel vriendelijke mensen.
Bij mijn weten naar de griffie en naar haar advocaat.

Zeker dat u geen pro-deo advocaat kan hebben...

MicheleJason
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2016 16:43

Bedankt voor uw reactie
Hopelijk doorziet de rechter in beroep ook haar valse beschuldigingen en geldverslaving..

Reclame

Paul D Chardon
Berichten: 18

#4 , 06 dec 2016 02:22

Beste,

Informeer u bij de griffie van het hof van beroep, afhankelijk van uw woonplaats ..., ga er naar toe.
Wanneer tegenpartij in beroep gaat, vraag de griffie uitdrukkelijk dat u die info krijgt via post. Anders krijgt mogelijk enkel uw advocaat die info.
Leg uw situatie uit en misschien geven zij u ook raad hoe u dit best aanpakt.

Is uw advocaat op de hoogte van uw situatie?

Mvg,

PDC

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”