Ben ik de beschuldigde?

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

Ben ik de beschuldigde?

#1 , 13 nov 2016 10:12

Deze brief heb ik donderdag 10-11-2016 ontvangen. Moet ik nu voorkomen als beschuldigde? Want ik heb geen enkele rechtzaak lopen en weet helemaal niet waarover het gaat.

Dit staat in de brief:

Kennisgeving aan de geregistreerde benadeelde

De ondergetekende griffier stelt u in kennis dat de rechtbank van eerste aanleg, Oost vlaanderen, afdeling dendermonde, zitting houdende in strafzaken, op... Om... Zal beslissen, na beraad. Overeenkomstig artikel 127Wsv:

- Over de verwijzing naar de correctionele rechtbank ten laste van...

Bovenvermeld dossier ligt 3 werkdagen voor de zitting voor u en uw raadsman ter beschikking....

....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 nov 2016 10:19

benadeelde

....
Benadeelde is geen beschuldigde. Iemand heeft u blijkbaar onrecht aangedaan, en nu is het mogelijk dat jij hiervoor een schadevergoeding ontvangt.
Je hebt u blijkbaar zelf aangegeven als benadeelde want u klacht werd geregistreerd

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

#3 , 17 nov 2016 05:42

Ik ben gisteren het dossier gaan inkijken. Het is ivm met mijn gestolen gsm en nog vele andere mensen, op lokerse feesten, maar deze is terug gevonden doordat ze de dievenbende hebben kunnen oppakken. Enkel mijn hoesje was weg en krassen op gsm. Moet ik verplicht voor deze zaak morgen aanwezig zijn?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 17 nov 2016 12:06

U moet niet verplicht aanwezig zijn, maar als u zich burgerlijke partij wil stellen om een schadevergoeding te krijgen zal u of uw raadsman toch actie moeten ondernemen door een nota op te stellen en die tijdens de zitting aan de rechter te overhandigen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”