Advocaat met een grijze boekhouding

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: Advocaat met een grijze boekhouding

#16 , 24 okt 2016 11:48

€1500 + 750 = 2250 + 21% btw = €2722,50 . Maar het feit dat hij tracht om €472,50 BTW te ontduiken is al niet goed te praten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 okt 2016 12:14

Ik vrees er gewoon voor om uiteindelijk toch de volle pot te moeten betalen als ik dit naar buiten breng.
waarom er is een overeenkomst voor dat bedrag?


maar zonder bewijzen iemand beschuldigen, zal het u allicht nog wat meer kosten. want dan zal die zijn werk wel naar behoren doen.
beste is het gesprek opnemen, bvb je gsm filmend in je zak steken, het beeld zal genen vetten zijn maar het geluid wel
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 okt 2016 13:23

Stel dat je cash zou betalen, hoe heb je dan een bewijs dat uw schuld voldaan is? Advocaat gaat u nooit een betalingsbewijs willen afleveren in dat geval. Je loopt dus sowieso het risico dat hij achteraf toch nog met de factuur afkomt en claimt dat ze niet betaald is.

De mail is in ieder geval al een eerste bewijsstuk. Maar zoals hierboven beschreven zou een opgenomen gesprek waarin de advocaat zijn twee verschillende "tarieven" uitlegt, een nog mooier bewijs zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”