Aanvraag dossier bij de advocaat

NOR
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Aanvraag dossier bij de advocaat

#1 , 18 okt 2016 10:27

ik heb aan mijn advocaat mijn dossier aangevraagd omdat ik een andere advocaat heb, na afspraak ben ik mijn dossier gaan ophalen, in de dossier zelf heb ik mijn bewijs stukken en die bewijs stukken van de tegenpartij, dat is alle wat ik van hem heb gekregen, ik dacht dat ik ook de e mails die hij van de advocaat van de tegen partij ook mee zou krijgen , heb ook mij laatste vonnis niet gekregen, ik heb hem gemaild maar nog geen antwoord,
wat hoor ik eigenlijk te krijgen als ik mijn dossier bij een advocaat wil afhalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 18 okt 2016 11:04

Mails tussen 2 advocaten zijn vertrouwelijk en mogen niet meegegeven worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 okt 2016 11:43

Als uw nieuwe advocaat het dossier opvraagt zal hij wel het volledige dossier, met inbegrip van de briefwisseling tussen advocaten, krijgen.
Als u het opvraagt hebt u ook recht op de uitgewisselde conclusies en de vonnissen die uitgesproken zijn. Dus op alles, behalve de briefwisseling tussen advocaten.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”