bedankt dino voor u antwoord
ik heb nog een vraag dat u misschien kunt oplossen
wij vragen ons af, hoe eraan beginnen=kopen en verkopen????
de twee samen combineren is volgens mij gevaarlijk(koper vinden?koper geen geld?geen leening,onze aankoop vast zetten zonder zeker zijn van ons bedrag,enz)
dus dacht ik, eerst gerust verkopen,zijn dan zeker van het geld in handen
maar dan zitten wij buiten,of ergens iets huren in afwachting van onze koop te doen
volgens de nieuwe wet over huren lijkt het mij ook geen oplossing,3,6,9jaar???
kan men niet iets huren tijdelijk voor bv;3 of 6maanden met eventueel verlenging als het vandoen zo zijn
Er bestaan huurcontracten met bepaalde duur, maar meestal is dat toch minimum een jaar.
Wat u ook kunt doen is uw woning verkopen, maar afspreken met de kopers dat u er nog een tijdje gaat blijven in wonen ... bv. tot u zelf een huis heeft gevonden. Vele mensen die ik ken hebben het zo gedaan. Laat dit wel allemaal in de verkoopsakte opnemen! U kunt eventueel een soort "huur" (bezettingsvergoeding) afspreken die u dan betaalt totdat u effectief het huis verlaat. Het zal sommige kopers afschrikken, maar vele anderen zullen er geen graten in zien (bv. koppels die nog thuis wonen en voor wie er niet echt haast is). En u bespaart uzelf een extra verhuis en allerlei overbodige huurkosten. Een notaris kan u zeker adviseren.
Lenny
Lenny