Als ik me niet vergis is de termijn van drie maanden die geldt voor OCMW-beslissingen een vervaltermijn. Nadien kan je geen beroep meer instellen tegen de beslissing. Mocht dit toch anders zijn, zal een ander forumlid me wel corrigeren.
Als je advocaat te laat was met het instellen van een hoger beroep, ondanks duidelijke instructies, zal je hem/haar aansprakelijk kunnen stellen.
3 maanden, dat klopt.
Mijn vraag is echter wat de (beste) opties zijn?
Er is de Ombudsdienst Consumentengeschillen Advocatuur (OCA) en er is de stafhouder. Ik heb er hier geen ervaring mee.
Ombudsdienst Consumentengeschillen Advocatuur (OCA)
http://www.elfri.be/juridische-informat ... -advocaten
Kan ik hem aansprakelijk stellen om de 3 maand leefloon te recupereren? Ik ben er niet persé op uit hem te laten straffen maar ik mag wel verwachten dat hij z'n werk doet.
Hoe ga ik best te werk (uiteraard dossier opstellen, mails verzamelen, ... ) ?