kan je rechstreeks klacht indienen of aangifte doen van een misdrijf bij het parket?

Martinus van Bavegem
Topic Starter
Berichten: 23

kan je rechstreeks klacht indienen of aangifte doen van een misdrijf bij het parket?

#1 , 12 aug 2016 00:55

Normaal ga je naar de politie voor een klacht of aangifte van een misdrijf en die maakt een proces-verbaal op, maar is het ook mogelijk rechtstreeks naar het parket of de procureur des konings te gaan met je klacht of aangifte? Wat is in dat geval de procedure?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 aug 2016 07:32

welke klacht/aangifte? Als u zal klagen dat uw buur een gemeenschappelijk hek niet wil vernieuwen, zal u niet bij het parket terecht kunnen.
verder:
http://www.elfri.be/hoe-een-klacht-neerleggen

eylis
Berichten: 8842

#3 , 12 aug 2016 09:30

Als het gaat om zaken/mogelijke misdrijven van algemeen en publiek belang, kan je zelfs bellen naar de dienst van een procureur des Konings. Niet altijd evident om een telefoonnummer te vinden, maar met een beetje gegoogel lukt het wel. Indien het gaat over ernstige zaken wordt je dan toch via de politie uitgenodigd om een verslag op te stellen van je verhaal en de zaak wordt dan onderzocht. Maar het moet wel van publiek belang zijn.

Reclame

jennyke3
Berichten: 103

#4 , 15 nov 2016 16:33

spijtig geen reactie meer hierop
ik had dit ook graag geweten waar ik hogerhand klacht kan neerleggen tegen de rechtbank van hasselt incl tegen de onderzoeksrechter
mijn ex heeft zijn nodige vrienden op de rechtbank en elders zitten en hij komt zelfs weg met schriftvervalsing
mijn pro deo en vorige advocaat laten mij ook in de steek, ze durven niets doen
politie heeft zelfs de bewijzen niet bijgevoegd klacht bij comitep is ook niets uitgehaald

grts

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”