bewindvoering stoppen na coma

hoste
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bewindvoering stoppen na coma

#1 , 02 aug 2016 20:53

eigenlijk een beetje radeloos.

om het stopzetten van de bewindvoering te bekomen, hebben mijn ouders de nodige stappen ondernomen. ( gezond verklaring van twee dokters, en verzoek tot stopzetting ) of dat denken we toch.
de bewindvoerder doet helemaal haar werk niet correct. beantwoord geen telefoon of mail. rekeningen worden niet betaald.
na lang aandringen mochten mijn ouders en ikzelf, bij de vrederechter komen. er werd geen einde gesteld aan de bewindvoering, en werd ikzelf er verboden te spreken.
vandaag ontving ik een aangetekend schrijven van één revalidatiecentrum. ik heb nog 10 dagen tijd om de rekeningen te vereffen. deze rekeningen zijn van februari en uiteraard bij de bewindvoerder afgegeven.

nu weet ik het dus even niet meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2016 11:34

Waarom werd er geen einde gesteld aan de bewindvoering? Wat is de reden die opgegeven werd voor die weigering? Waarom mocht u niet spreken voor de vrederechter?

Wat die rekeningen betreft: vraag duplicaten aan en betaal deze zelf, en meld de bewindvoerder dat deze rekeningen betaald zijn, en dat zij deze dus niet meer moet / mag betalen. Als ze deze toch dubbel betaalt, zal de revalidatieinstelling de te veel betaalde bedragen wel terugstorten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Creatief
Berichten: 2513

#3 , 05 aug 2016 21:36

Een vreemd verhaal! Wanneer er door de vrederechter een bewindvoerder wordt aangesteld, dan verschijnt deze aanstelling (benoeming) in het Belgisch Staatsblad. De bankrekeningen worden automatisch afgesloten van de onbekwame persoon en de bewindvoerder opent een nieuwe rekening.
Vanaf het moment dat het Staatsblad die aanstelling heeft gepubliceerd, worden alle facturen rechtstreeks naar de bewindvoerder gestuurd en ook door hem/haar betaald. Hij betaalt de rekeningen niet uit eigen zak, maar wel van het giraal geld van de onbekwame.
Ik stel me de vraag wie er bewindvoerder is? Werd er een "advoxcaat-bewindvoerder" aangesteld of een familielid.
De bewindvoerder moet zich enkel verantwoorden t.o.v. de vrederechter en niet t.o.v. de familie. ..... Alhoewel, onze advocaat-bewindvoerder was zeer open t.o.v. ons. We kregen 3 kennismakingsgesprekken, waarbij we onze grieven op tafel konden neerleggen.

Reclame

patjebrussel
Berichten: 627

#4 , 06 aug 2016 18:52

De bankrekeningen worden automatisch afgesloten van de onbekwame persoon en de bewindvoerder opent een nieuwe rekening.

Vanaf het moment dat het Staatsblad die aanstelling heeft gepubliceerd, worden alle facturen rechtstreeks naar de bewindvoerder gestuurd en ook door hem/haar betaald.
Allemaal onjuist.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 06 aug 2016 19:18

Om te beginnen aan het revalidatiecentrum de gegevens van de bewindvoerder doorgeven en melden dat deze bij vonnis de verantwoordelijke is.
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”