aanklagen tolk en onderzoeksrechter

Ufuk
Topic Starter
Berichten: 6

aanklagen tolk en onderzoeksrechter

#1 , 28 feb 2006 00:44

Ik heb in een ander topic deze tolk aangehaald, dat hij zijn werk niet goed doet en zo. Mijn vragen:

Kan ik die tolk, terwijl dat de onderzoek van de zaak van de beklaagde nog bezig is, aanklagen omdat hij zijn werk niet goed heeft gedaan waardoor de beklaagde is benadeeld.

Tweede vraag: waar kan ik de federale onderzoeksrechter aanklagen?

Derde vraag: waar kan ik eventueel een Belgische rechter aanklagen? toch niet weer bij een Belgische rechter?

Vierde en laatste vraag: als ik mijn beklag wil doen over rechter, onderzoeksrechters of het gerecht in Belgi? zelf, kan ik meteen naar Het Europees Hof voor de Rechten van de Mens stappen? Of moet ik hier een proces beginnen en heel die hierarchie meemaken van Rechtbank Eerste Aanleg, Hof van Beroep, Cassatie, enz... en dan pas Europees niveau gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 28 feb 2006 12:53

Verhaal op de rechter kan een mogelijkheid zijn.(Zie Art. 1140 tem. 1147 Ger. W.)

Een geschil tussen rechtzoekenden en 'Mensen van het recht' kan niet onpartijdig beslecht worden door die 'Mensen van het recht' alleen.

Zie ook HUYSE L.,SABBE,H.,De mensen van het recht,Leuven Van Halewyck 1997

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”