DAGVAARDING

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Re: DAGVAARDING

#106 , 18 apr 2017 11:30

Vandaag op 18/04/2017 is er een zitting geweest ,omstreeks 10 uur , de eiser ( advocaat ) heeft eerst uitgebreid het woord gekregen en dan ik , de verweerder.
Ik heb ook gevraagd om de debatten te weren, de vrederechter zegt ten slotte, er volgt een vonnis.
Wat nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#107 , 18 apr 2017 12:13

Wat nu?
Wachten op het vonnis. Dit wordt u door de goede diensten van Bpost thuis bezorgd.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#108 , 18 apr 2017 12:49

Wat nu?
Wachten op het vonnis. Dit wordt u door de goede diensten van Bpost thuis bezorgd.
Met AS of gewoon?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#109 , 18 apr 2017 12:52

Zal met gerechtsbrief zijn.
Die moet je aftekenen voor ontvangst.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#110 , 18 apr 2017 15:20

Een vonnis wordt normaal per gewone post opgestuurd. Dit moet niet per gerechtsbrief, tenzij in die gevallen waarin de wet bepaalt dat de beroepstermijn begint te lopen vanaf de kennisgeving van het vonnis per gerechtsbrief of wanneer het vonnis een heropening van de debatten beveelt. Als een partij een advocaat heeft wordt het vonnis trouwens enkel naar de advocaat verstuurd, niet naar de partij.
Zie art. 792 Gerechtelijk Wetboek.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#111 , 18 apr 2017 15:42

Maar "de Rik" had toch geen advocaat, dacht ik toch....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#112 , 20 mei 2017 13:25

Hallo, hier ben ik er weer en prachtig nieuws.
Op 16 mei vonnis en vandaag met AR opgehaald bpost.
Er is beslist om een plaatsopneming bij mij ( verweerder ) op 14 juni aanstaande met alle betrokkenen.
Volgens het vonnis op tegenspraak , worden de laatste besluiten van de eisende partij , wegens te laat medegedeeld
uit de debatten geweerd.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#113 , 20 mei 2017 15:12

Na het plaatsbezoek komt er een nieuwe zitting om de zaak te pleiten en heeft de tegenpartij een nieuwe kans om besluiten neer te leggen.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#114 , 14 jun 2017 14:33

Na het plaatsbezoek komt er een nieuwe zitting om de zaak te pleiten en heeft de tegenpartij een nieuwe kans om besluiten neer te leggen.
Hallo, hier ben ik er weer en prachtig nieuws.
Op 16 mei vonnis en vandaag met AR opgehaald bpost.
Er is beslist om een plaatsopneming bij mij ( verweerder ) op 14 juni aanstaande met alle betrokkenen.
Volgens het vonnis op tegenspraak , worden de laatste besluiten van de eisende partij , wegens te laat medegedeeld
uit de debatten geweerd.
Het plaats bezoek is voorbij en zoals Je aanhaalt is het korekt.
Het zijn weer synthese conclusies en in september volgt een beslissing.
De punten die er bij gekomen zijn : overlast van meubels en dergelijk, een bewijs is al langer aangaande rollator ,deze zijn destijds vastgesteld door de politie en met tennisballen opgelost.Het pvc dak bevuilt,
brievenbus dit word opgelost door hen en ondertekent door alle partijen.In september komt er een beslissing.Wat of hoe? afwachten he........

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#115 , 15 jun 2017 08:12

Een vraag hierbij gesteld ,met overlast van mijn bovenbuur ( aanlegger ), zoals meubelen verschuiven ,schoenen met hoge hakken enz.
er zijn vloer tegels aanwezig in de woonkamer;
hoe kan ik het verwoorden in de syntheseconclusie om dat ik er geen overlast meer heb?
Ik heb in mijn vorige syntheseconclusie en de andere dit aangeklaagd en de vrederechter heeft gisteren er zich van gewist .
Er is vorig jaar met de rollator opgelost met tennisballen onder de poten te plaatsen door hen naar aanleiding van de politie die ik uitgenodigd
heb.Dit argument geeft ook de aanlegger toe.
graag iemand wee?t hoe ik dit in mijn eis te formulieren om de aanlegger hiervan te veroordelen.
mvg de Rik

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#116 , 15 jun 2017 10:46

Probeer duidelijker te zijn.
U schrijft dat u geen overlast meer hebt en toch wil u een veroordeling?

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#117 , 15 jun 2017 11:40

Probeer duidelijker te zijn.
U schrijft dat u geen overlast meer hebt en toch wil u een veroordeling?
Met de rollator geen overlast meer .
Met meubelen : stoelen, bankstellen en schoenen met hoge hakken heb ik steeds vrijwillig of onvrijwillig overlast.
Gisteren mijn gezegde en de eiseres haar gezegde gedaan en dit door de grifier opgetekent,hiervan krijgen wij
het per post met de conclusie kalender toegestuurd;

Indien ,ben ik onmiddellijk bereid om Je verder te laten weten.........

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#118 , 19 jun 2017 09:24

Naar aanleiding van plaatsbezichtiging een Gerechtsbrief gehad , de opnamen van het schriftelijk door de griffier is juist leesbaar, want er was geen tipmach,,pc of dergelijks en met stylo op papier geschreven. Ja ik begrijp dat justitie het altijd niet gemakkelijk heeft.
De kalender voor de syntheseconclusie , ik heb de keuze gelaten voor de eiser van syntheseconclusie, en dan ik om te antwoorden en weer
de eiser indien mogelijk en dan ik ten laatste indien mogelijk, ,dit alle keren in de vorm van syntheseconclusie is vermeld en ook gezegd door de
vrederechter die dag.
Dan is het eind augustus en de zitdag openbaar is bijna eind september;
Weer wat ouder zijn wij dan allemaal en weer afwachten? want er zijn weer zaken er bijgekomen.............
War begonnen is in klein ,is al groter geworden........

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#119 , 08 jul 2017 12:05

Mijn vraag of probleem:
In een appartementsgebouw met 6 appartementen ,er is geen syndicus.
Hiervan bezit ik 1 appartement en de andere 5 appartementen is van 1 eigenaar.
Nu vraagt de eigenaar aan mij om kosten te betalen van werken diet er geweest zijn in 2012.van de gemene delen ervan.
Hij heeft het op factuur destijds gehad en betaalt.
Hiervan heb ik geen uitnodig of dergelijks gekregen al deze jaren , nu pas een kopie van factuurkosten van 2011
Moet ik mijn deel betalen na al de tijd.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#120 , 08 jul 2017 14:30

Naar aanleiding van plaatsbezichtiging een Gerechtsbrief gehad , de opnamen van het schriftelijk door de griffier is juist leesbaar, want er was geen tipmach,,pc of dergelijks en met stylo op papier geschreven. Ja ik begrijp dat justitie het altijd niet gemakkelijk heeft.
De kalender voor de syntheseconclusie , ik heb de keuze gelaten voor de eiser van syntheseconclusie, en dan ik om te antwoorden en weer
de eiser indien mogelijk en dan ik ten laatste indien mogelijk, ,dit alle keren in de vorm van syntheseconclusie is vermeld en ook gezegd door de
vrederechter die dag.
Dan is het eind augustus en de zitdag openbaar is bijna eind september;
Weer wat ouder zijn wij dan allemaal en weer afwachten? want er zijn weer zaken er bijgekomen.............
War begonnen is in klein ,is al groter geworden........
Zijn de vorige conclusies nog geldig? Indien niet ,kan er verjaring in treden ondertussen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”