DAGVAARDING

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

Re: DAGVAARDING

#76 , 17 feb 2017 17:16

vandaag een gerechtsbrief gehad , op 28 februari naar de openbare terechtzitting te gaan naar aanleiding
van mijn verzoekschrift.
Dit is voor mij aantrekkelijk, amai weer wat bijgeleert.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#77 , 28 feb 2017 20:18

Vandaag naar de zitting geweest en de zaak van mijn verzoekschrift zal verder behandeld worden op 18/04/2017
Ik kan niet bij de watermeter of dergelijk zei ik tegen de vrederechter,het is geen dringende zaak in dit geval antwoorde de vrederechter.
Ik zei tegen de vrederechter : als er zich ondertussen iets voorvalt , wat dan? hij antwoorde : door wie Je schade lijd die is de aansprakelijk.
Zo in afwachting ,op het vervolg hoop ik dat er niks voorvalt.
Ik hou Jullie op de hoogte van het vervolg.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#78 , 23 mar 2017 21:11

vandaag syntheseconclusie van de eiseres gekregen(overlegt) kan ik of moet als verweerder ik met syntheseconclusie antwoorden?
kan ik het met de gewone conclusie ook nog doen? is het bestemd voor de eiser of ook voor de verweerder?
hierin begrijp ik het niet voldoende om dit te klaren.
Daarom vraag ik om hulp, wie kan mij hiermede verder helpen?
Hendrik

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#79 , 23 mar 2017 21:49

De zitting is op 18 april.
Uw verzoek zal vermoedelijk beschouwd worden als een verzoek op grond van art. 19, derde lid, Gerechtelijk Wetboek.
"Alvorens recht te doen, kan de rechter, in elke stand van de rechtspleging, een voorafgaande maatregel bevelen om de vordering te onderzoeken of een tussengeschil te regelen dat betrekking heeft op een dergelijke maatregel, dan wel de toestand van de partijen voorlopig te regelen. De meest gerede partij kan hiertoe de zaak in elke stand van het geding voor de rechter brengen bij eenvoudig schriftelijk verzoek neergelegd ter of toegezonden aan de griffie; de griffier roept de partijen en, in voorkomend geval, hun advocaat op bij gewone brief of, ingeval de partij verstek heeft laten gaan op de inleidingszitting en geen advocaat heeft, bij gerechtsbrief".

De kans lijkt mij klein te zijn dat deze zaak opgeroepen wordt voor de zitting van 18 april.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#80 , 24 mar 2017 08:40

De zitting is op 18 april.
Uw verzoek zal vermoedelijk beschouwd worden als een verzoek op grond van art. 19, derde lid, Gerechtelijk Wetboek.
"Alvorens recht te doen, kan de rechter, in elke stand van de rechtspleging, een voorafgaande maatregel bevelen om de vordering te onderzoeken of een tussengeschil te regelen dat betrekking heeft op een dergelijke maatregel, dan wel de toestand van de partijen voorlopig te regelen. De meest gerede partij kan hiertoe de zaak in elke stand van het geding voor de rechter brengen bij eenvoudig schriftelijk verzoek neergelegd ter of toegezonden aan de griffie; de griffier roept de partijen en, in voorkomend geval, hun advocaat op bij gewone brief of, ingeval de partij verstek heeft laten gaan op de inleidingszitting en geen advocaat heeft, bij gerechtsbrief".

De kans lijkt mij klein te zijn dat deze zaak opgeroepen wordt voor de zitting van 18 april.
Algemene dank voor Je advies ,ik begrijp het volkomen

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#81 , 24 mar 2017 14:15

Gisteren op de griffie waren de Conclusie neergelegt maar heden nog niet aan mij.
Ik ben gisteren uit nieuwschiering naar de griffie geweest en daarom weet ik het.
Uiterst vandaag op 24 maart moet overlegt
worden .Wat als de advocaat van de tegenpartij vandaag aan mij niets laat geworden? de postbode heeft niks gebracht.
De advocaat woont niet ver en heeft ook de vorige keer zelf in de brievenbus conclusie gedeponeerd..Ik wacht nog af..
Ik dank op een antwoord hierop.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#82 , 24 mar 2017 14:17

Als de conclusie uiterlijk vandaag ter griffie moet worden neergelegd, volstaat het dat ze vandaag naar u verzonden wordt. Ze kan dus nog maandag aankomen.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#83 , 24 mar 2017 15:42

Als de conclusie uiterlijk vandaag ter griffie moet worden neergelegd, volstaat het dat ze vandaag naar u verzonden wordt. Ze kan dus nog maandag aankomen.
Met de post maandag, is dan ook goed.
Vandaag versturen en maandag zeker hebben? Ik laat het weten hier!
Maar zeeeeer bedankt voor info

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#84 , 24 mar 2017 16:11

Als de conclusie uiterlijk vandaag ter griffie moet worden neergelegd, volstaat het dat ze vandaag naar u verzonden wordt. Ze kan dus nog maandag aankomen.
Met de post maandag, is dan ook goed.
Vandaag versturen en maandag zeker hebben? Ik laat het weten hier!
Maar zeeeeer bedankt voor info
Dit nog vermelden, ik heb tijd voor mijn conclusie te overleggen tot en met de 7april aanstaande.
Wat als maandag voormiddag de postbode niks brengt? Ik dacht om kopie te vragen op de griffie,zal wel niet kosteloos zijn?
Schorpioen niet gemakkelijk voor mij he....
Ik zou en wil geen fout maken om dit alles,wat ik doorstaan heb,nog +- 2 tal maanden en dan is 1 jaar bezig van deze procedure bij de vrederechter

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#85 , 26 mar 2017 11:29

De laatste conclusie die de advocaat van de eiser op de griffie donderdag op 23 maart neergelegd heeft, ik heb gezien er staat SYNTHESE CONCLUSIE
vermeld. Nu mijn vraag : moet deze ook overlegt worden aan mij (verweerder)? zo ja, dan moet ik ze morgen hebben.
mvg Hendrik

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#86 , 26 mar 2017 14:11

Ja, de advocaat van de tegenpartij moet u die toezenden, tegelijkertijd als hij ze ter griffie neerlegt.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#87 , 26 mar 2017 15:04

Ja, de advocaat van de tegenpartij moet u die toezenden, tegelijkertijd als hij ze ter griffie neerlegt.
Zeer Bedankt

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#88 , 27 mar 2017 11:29

Hallo ,
Ik deel hierbij mede , de conclusie is met de postbode niet aangekomen vandaag (normaal is het schending van art. 745 Ger .W
Mijn vrouw is naar de griffie geweest om kopie te vragen, maar deze mogen geen kopie geven de hoofd griffier moet zijn toestemming
geven, maar deze was niet aanwezig Ik heb een mail gestuurd naar de hoofd griffier en kopie gevraagd en ook de reden vermeld.

Wat kan ik hier tegen doen, overleggen is niet uitgevoerd?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#89 , 27 mar 2017 12:04

U kan de wering van die conclusie uit de debatten vragen. Dit doet u in de conclusie die u gaat neerleggen.

de Rik
Topic Starter
Berichten: 206

#90 , 27 mar 2017 12:46

Ik heb een verzoekschrift op gesteld en de feiten aangehaald.
Ik was van plan om deze aanstaande woensdag neer te leggen op de griffie en dan naar de advocaat te sturen
via de post.
En zoals Jij zegt ook nog te doen met de conclusie.
Mijn Vrouw zegt : als ik iets teveel doe kan het nooit geen kwaad.
Wat is Jou conclusie hiervan?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”