Uitnodiging tot verhoor (Politie)

ludodd
Topic Starter
Berichten: 20

Uitnodiging tot verhoor (Politie)

#1 , 26 mei 2016 16:29

Inzake een verkeersongeval met stoffelijke schade op 2/6/2015 word ik nu door de politie uitgenodigd voor een verhoor. Zeer bizar want nog maar enkele weken geleden werd ik voor de geleden schade vergoed. Er was blijkbaar enige tijd onenigheid met de verzekering van de tegenpartij, maar uiteindelijk werd ik toch vergoed. De Politie Antwerpen verzoekt mij om mij aan te bieden op de Noorderlaan. Ik woon zelf op Linkeroever op 100m van het politiebureau en toch willen zij dat ik de verplaatsing maak naar de Noorderlaan. Ik heb hen al verwittigd dat ik niet naar daar kom, dat ze mij evengoed op het politiebureau op Linkeroever kunnen verhoren. Ben ik verplicht om naar ginder te gaan en zo ja kan ik de verplaatsingskosten dan aanrekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mei 2016 11:24

We leven in een vrij land. De politie "verzoekt" u om naar daar te gaan. Ze kunnen u niet verplichten. De gevolgen als u niet gaat, zijn echter voor u... Als de politie van Antwerpen zich bezig houdt met een zaak, is het maar normaal dat de mensen die ze wensen te spreken, ook naar hun bureau komen. Wat heeft het bureau van Linkeroever ermee te maken? Zij weten waarschijnlijk zelfs niet eens waarover het gaat.

Verplaatsingskosten "aanrekenen", kan u proberen, maar ik geef u weinig kans op succes...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ludodd
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 07 dec 2016 15:52

Linkeroever maakt deel uit van het politiekorps Antwerpen. Intussen hebben ze mijn verzoek ingewilligd en kon ik dus toch verhoord worden op Linkeroever. Een beetje overleg kan dus toch tot een oplossing leiden.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”