Pachtwet; Miskenning Recht van Voorkoop

Priska
Topic Starter
Berichten: 4

Pachtwet; Miskenning Recht van Voorkoop

#1 , 15 apr 2016 17:36

In april 2016 verkoop ik een huis met aanpalende weide als een geheel. Vier maand na de verkoop beweert een boer dat hij pachter was van de weide en dat zijn voorkoop recht werd miskend. De boer (eiser) start een proces bij het vredegerecht tegen mij (de verkoper, verweerder1) en de koper (verweerde2) waarbij hij m.b.t. de weide eist in de plaats gesteld te worden van de koper. De verweerders beweren dat er geen sprake is van pacht. De beslissing is nu al 6 maand in beraad bij de vrederechter, die de betrokkenen nog eens mondeling een paar vragen wil stellen.
Mijn vraag is: kunnen we,met akkoord van alle betrokken partijen, de eis van de eiser in deze fase nog aanpassen. We zouden namelijk de eis willen aanpassen in een schadevergoeding van 20% zoals in de pachtwet is voorzien en dus geen in de plaatsstelling. Het is namelijk zo dat de koper het ondertussen het woonhuis heeft afgebroken en stallen en paarden op de weide heeft geplaatst.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 apr 2016 23:24

De vrederechter heeft dus een vonnis bevolen waarbij hij een persoonlijke verschijning van partijen beveelt?

Dan kan u daarna uw vordering nog aanpassen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”