Bemiddeling vrederechter

Armand
Topic Starter
Berichten: 4

Bemiddeling vrederechter

#1 , 29 nov 2007 14:17

Ik ben meerderjarig (35j) en woon reeds 10 samen met mijn echtgenote.
Mijn moeder is reeds 13 jaar weduwe. Ik heb nog 2 broers en 2 zussen.
Na de dood van mijn vader ben ik terug 2 jaar thuis gaan wonen en heb daar alles gedurende 2 jaar onderhouden. Mijn broers en zussen deden omzeggens niets. Tijdens die 2 jaar heeft mijn moeder - blijkt nu - een onkostenrekening gemaakt ten bedrage van 2500 €.
Nadat ik thuis ben vertrokken heb ik de afgelopen 10 jaar alles blijven onderhouden thuis (zonder hulp van anderen). Twee jaar geleden stierf ook mijn grootvader en heb dus de afgelopen 2 jaar elk weekend gependeld tussen thuis, mijn moeder en grootmoeder om daar alles te onderhouden.
Omdat ik nu ook naar mijn grootmoeder ga helpen wil mijn moeder mij persé die 2500 € afhandig maken. Ik heb echter nooit iets getekend.

Toen ze dreigde ermee naar een notaris te gaan en mijn armen vastgreep (tot bloedens toe) heb ik tot mijn grote spijt - in een opwelling haar (te fel) vastgegrepen. Ze heeft er twee blauwe bovenarmen aan overgehouden (heb haar nooit geslagen, geduwd of zo)
Ze is enkele uren later naar het ziekenhuis gegaan omdat ze - naar het schijnt - hyperventileerde door haar te fel op te jagen

Enkele weken later is ze naar de politie gegaan en heeft ze die feiten aangegeven. Ik ben dan zelf opgeroepen geworden door de politie en heb mijn versie van de feiten gedaan (voorgeschiedenis - provocatie - arm opengekrabd)

We hebben beide de bemiddeling van de vrederechter (pro rela) gevraagd.

Wat kan ik daar verwachten ?

Ik ben niet naar een dokter of kliniek geweest met mijn arm ...
Speelt de voorgeschiedenis een rol ?
Kan zij die 2500 € opeisen - ik heb nooit iets getekend ?
Kan ik die 13 jaar onbezoldigd werken inroepen - als derden dat kunnen bevestigen via een verklaring ?
Mijn moeder is obsessief met geld bezig - derden kunnen dat bevestigen ...

Wat kan ik best doen ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding