bewindvoering

Fantom
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

bewindvoering

#1 , 01 apr 2016 21:50

Na lang getreuzeld te hebben of het het allemaal wel waard was het besluit genomen om een bewindvoering aan te vragen voor een alleenstaande nonkel van mij .
Mede dit besluit genomen door een onenigheid met de volmachthouder van de rekeningen van mijn nonkel.
Ik heb hier nog wel vragen over .
Kan de aanvrager van de bewindvoering ook bewindvoerder worden als iedereen van de familie hiermee akkoord gaat , of kan het zijn dat vrederechter dit weigert en een externe aanduid ( bvb advocaat ) .
Kan de bewindvoerder of vrederechter bvb bankuittreksels , facturen enz uit het verleden opvragen ?
Mijn zoon heeft namelijk tot kortelings gratis mogen wonen in een woning van nonkel waar ook alle energiekosten werden betaald door nonkel .
Zou dit problemen kunnen geven , want nonkel was tot voor kort nog goed bij zinnen , maar heeft enkele maanden terug dementie gekregen .
Is het altijd verplicht om 1x per jaar de betalingen en dergelijke te laten zien aan vrederechter ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 apr 2016 22:54

Eens lezen:
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... g.WB..html

Is steeds de vrederechter die aanstelt en ja de bewindvoerder moet verslag en boekhouding voeren.
Zeker als er dementie is vastgesteld ( medisch attest).
Ja de gegevens kunnen opgevraagd worden.
Indien zoals u schrijft op dat ogenblik geen dementie is vastgesteld mag dat geen probleem zijn.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”