nog beroep mogelijk?

camadith
Topic Starter
Berichten: 17

nog beroep mogelijk?

#1 , 26 nov 2007 18:10

Hallo

Mijn zaak in hoger beroep werd na lang beraad (8 maanden!) onontvankelijk verklaard door de schending van art. 1057 -2° Ger. W.
Bij het opstellen van de beroepsakte werd door mijn advocaat als adres het adres opgegeven waar ik zes jaar met mijn partner en kinderen heb gewoond maar waar ik door de willekeur van een vrederechter gedwongen was te vertrekken(hij had namelijk geen enkele wettelijke basis om mij de toegang tot mijn woning te ontzeggen). Een week nadat ik de woning had verlaten werd hoger beroep aangetekend en werd door mijn raadsman over het hoofd gezien dat ik dan niet meer op het bewuste adres verbleef (ik was er wel nog gedomicilieerd). Op deze wijze gaat een liegende en vooringenomen rechter vrijuit en is mijn strijd naar rechtvaardigheid een tijdrovende nuloperatie gebleken. Volgens mijn raadsman is er tegen dit vonnis geen beroep meer mogelijk. Kan iemand dit bevestigen en mij eventueel ook vertellen hoe je kan aanvaarden dat een rechter blijkbaar voor de lol je leven om zeep helpt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sedlex
Berichten: 83

#2 , 30 nov 2007 21:55

neem nog eens contact op met uw advocaat en vraag hem eens naar de nietigheidsleer van artikel 860-861 Ger.W.:

bij op straffe van nietigheid voorgeschreven vormvereisten zegt de regel der organieke nietigheden (onlangs veranderd) dat als, ondanks de geschonden vormregel (juiste adres bvb), het normdoel toch bereikt is (nl. de oproeping van bepaalde partij, het aantekenen van beroep, ...), en de tegenpartij hierdoor niet in haar belangen geschaad is, er toch geen nietigheid kan aanvaard worden (simplistisch uitgelegd).

zo zegt Art. 861. De rechter kan een proceshandeling alleen dan nietig verklaren, indien het aangeklaagde verzuim of de aangeklaagde onregelmatigheid de belangen schaadt van de partij die de exceptie opwerpt.

(de bijkomende ongeschreven regel is dat het normdoel moet bereikt zijn).

Ik ben nog niet de meest ervaren advocaat, maar dit klinkt als Cassatie.

Good Luck

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”