Dagvaarding in verzet

SDA
Topic Starter
Berichten: 26

Dagvaarding in verzet

#1 , 12 feb 2016 23:11

Huis gekocht. In akte staat dat verkoper nog werken moet doen. Verkoper doet deze werken niet. In akte staat dat ik dan deze werken zelf kan laten doen en factuur ten laste leggen van koper. Deurwaarder heeft bevel van betaling betekend aan verkoper. Nu brengt verkoper dagvaarding in verzet uit. Werkt deze dagvaarding opschortend ? Kan ik factuur alsnog laten invorderen door gerechtsdeurwaarder niettegenstaande deze dagvaarding van verzet ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DavidP585
Berichten: 110

#2 , 13 feb 2016 13:22

Vraagje: bedoel je dat de gerechtsdeurwaarder een bevel tot betaling op basis van de authentieke verkoopsakte heeft afgegeven?

SDA
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 14 feb 2016 10:48

Dat bedoelen we , ja. Werkt het verzet van tp hier opschortend ?

Reclame

DavidP585
Berichten: 110

#4 , 14 feb 2016 12:02

Dat bedoelen we , ja. Werkt het verzet van tp hier opschortend ?
Ik weet dat zoiets kan maar heb dat nog nooit weten doen.

Ik denk dat het niet opschortend werkt, tenminste tot het verzet ontvankelijk verklaard is.

Ik zou wel niet aandringen op uitvoering/betaling tot uitspraak rechtbank. Als je het verzet verliest moet je schadevergoeding betalen, riskeer je veroordeeling en zelfs boetes voor procesrechtmisbruik, ... En als je gaat uitvoeren kan ook nog de beslagrechter dure stokken in de wielen steken.

SDA
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 14 feb 2016 13:27

Bedankt DavidP585 voor uw gewaardeerd antwoord !

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”