advocaat dagvaart eigen client

vader2
Topic Starter

advocaat dagvaart eigen client

#1 , 21 nov 2007 23:02

Kan het dat een advocaat zijn eigen client dagvaart, volgens mij niet, maar zit momenteel in een procedure waar de advocaat van de tegenpartij zijn client dagvaart.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 22 nov 2007 12:27

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, dat zal voornamelijk afhangen van waarover die dagvaarding gaat;;.

vader2
Topic Starter

#3 , 22 nov 2007 15:01

Procedure over omgangsrecht minderjarige kinderen op jeugdrechtbank te Leuven. Voordat er een vonnis is, zijn de ouders van de tegenpartij (de grootouders dus) een nieuwe procedure voor een andere rechtbank begonnen (ook voor omgangsrecht) en hebben ze hun eigen zoon gedagvaard. Maar zowel ouders als zoon hebben dezelfde advocaat, in eigenlijk hetzelfde dossier.

Vind het toch bizar dat een advocaat in hetzelfde dossier een verzoekschrift indient tegen zijn client, niet?

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 23 nov 2007 19:38

Uiteraard kan een advocaat zijn client dagvaardigen voor de rechter (voorbeeld bij niet betalen van geleverde prestaties)
Voordat er een vonnis is, zijn de ouders van de tegenpartij (de grootouders dus) een nieuwe procedure voor een andere rechtbank begonnen (ook voor omgangsrecht) en hebben ze hun eigen zoon gedagvaard. Maar zowel ouders als zoon hebben dezelfde advocaat
Dit mag niet en het verbaast me dat de advocaat dit niet gezien heeft. Zelfs een advocaat uit een zelfde kantoor is volgens mij niet toegelaten.

RR

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”