ereloon advocaat : (on)redelijk ?

dwjan
Topic Starter
Berichten: 2

ereloon advocaat : (on)redelijk ?

#1 , 11 nov 2007 22:01

misschien hekel onderwerp, en ik heb al enkele berichten in dit verband gelezen, maar toch graag wat reactie en/of ervaringen :

na klacht tegen advocaat bij de balie, omwille van alsmaar durende procedure zonder enig resultaat, ontvang ik afrekening die mij meer dan overdreven lijkt :
- hoewel ik steeds zelf opbelde, wordt mij per 'telefoongesprek' een bedrag van 12,50 euro aangerekend (forfaitair?); deze zogenaamde gesprekken betroffen meestal niets meer dan mijn vraag in hoeverre de procedure vorderde...
het gaat hier niet om enkele 'telefoontjes', maar in totaal zowat 48

- idem briefwisseling, soms (=veelal) de melding dat 'er tot heden geen verder bericht werd ontvangen, maar de zaak uitermate opgevolgd wordt"

ervaringen, suggesties, ...enz ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sedlex
Berichten: 83

#2 , 16 nov 2007 12:47

- ongeacht of jij hem opbelt of hij jou, is hij tijd kwijt met de zaak. Of dat nu uitleg geven is omtrent het verloop (of niet-verloop) of dat jou te woord staan is op een andere manier. De meeste advocaten rekenen niet ALLE telefoongesprekken aan, tenzij het er te veel of te langdurende worden.

- elke briefwisseling vergt tijd en geld van het kantoor: zelfs als het is om te melden dat er niks gebeurt of kan gebeuren. Daarvoor dient de advocaat de brief te dicteren, de secretaresse stelt hem op, briefpapier, printer, ... allemaal kosten die (forfaitair, en vaak eenmalig) kunnen aangerekend worden.

Je kan proberen de ereloonstaat te betwisten, maar ik vermoed dat je bot zult vangen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”