Juridische waarde fax

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Juridische waarde fax

#1 , 19 nov 2015 15:50

Ik weet dat het een oudere technologie is, maar sinds kort heb ik een fax-toestel in huis.

Nu is mijn vraag simpel: wat is de juridische waarde van een fax (mét rapport)?
Ik dacht dat deze gelijkgesteld was aan een aangetekend schrijven (met als voordeel dat de tegenpartij deze niet kan weigeren), maar hierover vind ik nergens duidelijkheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 19 nov 2015 16:13

Artikel 2281 BW: Wanneer een kennisgeving schriftelijk dient te gebeuren om door de kennisgever te kunnen worden aangevoerd, wordt ook een kennisgeving per telegram, telex, telefax, elektronische post of enig ander telecommunicatiemiddel dat resulteert in een schriftelijk stuk aan de zijde van de geadresseerde, als een schriftelijke kennisgeving beschouwd. Hetzelfde geldt wanneer de kennisgeving slechts daarom niet in een schriftelijk stuk resulteert aan de zijde van de geadresseerde omdat deze een andere wijze van ontvangst hanteert.

Geldt dus wel als kennisgeving, maar niet als AS.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”