verplicht verschijnen of volmacht geven aan echtgenoot

fran123
Topic Starter

verplicht verschijnen of volmacht geven aan echtgenoot

#1 , 31 okt 2015 10:16

beste,

mijn man ligt in ruzie met de buren over een muur die te dicht staat, als dit zo is , willen de buren het stuk grond waar de muur opstaat eventueel afkopen, ik ga hiermee akkoord en heb geen zin in ruzie met de buren, mijn man houdt voet bij stuk en wil dat de muur afgebroken wordt en herzet op hun eventuele grond, de grond zou moeten uitgemeten worden, maar mijn man beweert bij hoog en laag dat de muur nu op zijn grond staat

hij wil nu naar de vrederechter stappen, ik heb daar geen zin in, mijn man zegt dat ik omdat we gehuwd zijn in gemeenschap van goederen, ik ook moet meedoen in de klacht en ik ook moet verschijnen bij de oproeping in verzoening of een volmacht moet geven aan hem

ik heb hier geen zin in, ik wil zoveel mogelijk in vrede leven voor de tijd dat we hier rondlopen en goed staan ook met mijn buren, ik ben niet zo als man, is het mogelijk dat ik geen volmacht moet geven en ook niet moet verschijnen op het vredegerecht omdat het een zaak is tussen mijn man en de buren, of moet ik willens nillens meedoen en verschijnen of volmacht geven omdat ik gehuwd ben en we in gemeenschap van goederen leven

ik wil nog met de buren nog met mijn man moeilijkheden, ik voel me tussen twee vuren,

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 31 okt 2015 17:47

k Veronderstel dat het over een dubbele muur gaat achteraan omdat je buur dieper bouwt dan jijzelf. Mogelijks moest hij "te paard" bouwen (dus de helft van de muur op uw grond).

k Kan niet in de rechter z n hoofd kijken doch het zou mij sterk verwonderen dat hij de afbraak beveelt omdat die maatregel waarschijnlijk disproportioneel is tov de veroorzaakte hinder. Mocht de hinder erg zijn (bv doorgang te smal geworden voor uw wagen) dan ligt het mogelijks anders.

Het feit dat je volgens het wettelijk stelsel getrouwd bent belet niet dat je man alleen procedeert. Volmachten etc zijn niet nodig.

Zelf zou k ook voor een onderlinge regeling gaan die de buur voorstelt (tenzij de hinder voor jullie disproportioneel is). Vraag bv een mooie afwerking aan uw kant.

Uw man gaat misschien best eens langs bij een advocaat voor advies. Kost 100€ of zo en dan krijgt hij z n kansen te horen van een pro.

Voorts zal idd de eerste stap het aanstellen zijn van een landmeter om de eigendomsgrens vast te stellen.

BrechtS

#3 , 31 okt 2015 19:54

Ik hoop voor u dat u man gelijk zou hebben als hij procedeert. Anders zal het toch wat geld kosten dat hij beter ergens anders in investeert. Als u de situatie uitlegt (dus gaat het over een gemene muur, of een tuinmuur of dergelijke) kan men hier al duidelijk maken of het een moeilijke zaak is of niet. Maar dat neemt niet weg dat men beter een advocaat om advies vraagt zoals Sirkii zei. Die heeft zeker de nodige kennis van zaken.

Reclame

fran123
Topic Starter

#4 , 01 nov 2015 13:19

dank voor jullie antwoorden, maar het gaat mij er vooral om of ik verplicht ben om ook op te treden voor de rechter of mijn man dat alleen kan zonder dat ik er bij ben of vertegenwoordigd met een volmacht

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”