Regering in Gebreke stellen hoe en naar welk adres?

sebastienbo
Topic Starter

#1 , 20 jan 2015 19:33

Beste,

Ik ben een zelfstandige en voel mij door de nieuwe regering gediscrimineerd door de invoering van de Jobkorting.
De nieuwe regering geeft een korting door de beroepskosten forfait te verhogen in de personenbelasting, om zo werkende burgers te belonen.
Maar nu blijkt dat dat burgers niet allemaal gelijk behandeld worden, zelfstandigen bijvoorbeeld krijgen die korting NIET! (Wat is hun signaal? Dat zelfstandigen niet hard werken?)
Daardoor is het kostenforfait tussen zelfstandigen en werknmers nog groter geworden 3950 euro vs 2370 euro!
http://financien.belgium.be/nl/particul ... ke_kosten/" onclick="window.open(this.href);return false;

Daarom wil ik weten hoe ik de regering daarvoor in gebreke kan stellen en welke procedures ik kan aanroepen en aan welke adressen.
Indien de Belgische overheid niet ingrijpt (omdat zij natuurlijk betrokken partij is) wil ik misschien ook direct weten bij welke europese isntitutie ik klacht zou kunnen indien voor deze discriminatie tussen burgers in de Belgische personenbelasting.

Alvast bedankt voor alle hulp die ik hier van jullie kan krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
zertyx
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jan 2015 20:23

De regering voert die wijzigingen door via wetsvoorstellen, die door het parlement gestemd worden. Hiertegen gaat u niet veel beginnen, tenzij u kan aantonen dat er sprake is van een niet toegelaten discriminatie. In dat geval kan u zich tot het Grondwettelijk Hof richten.

Werknemers die hun werkelijke kosten bewijzen, krijgen de korting overigens ook niet.

sebastienbo
Topic Starter

#3 , 20 jan 2015 23:38