procedure overnemen

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

procedure overnemen

#1 , 07 sep 2007 13:06

Kan een partij een procedure (beroep vredegerecht) die gestart werd door iemand anders, overnemen? Het gaat om een huurprobleem;mijn ouders hadden het vruchtgebruik over een huurhuis maar waren niet de eigenaars ervan; nu hebben zij afstand gedaan van hun vruchtgebruik; de procedure werd gestart door de huurders (die ondertussen weg zijn) en mijn ouders hebben ertegen beroep aangetekend bij de rechtbank van eerste aanleg; kan ik dan als nieuwe verhuurder die procedure overnemen? Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 sep 2007 22:40

Het feit dat uw ouders afstand deden van hun vruchtgebruik heeft in principe enkel invloed voor de toekomst. Zij behouden dus hun rechten om de huur te innen voor de periode gedurende dewelke zij het vruchtgebruik hadden. Zij kunnen hiervan wel afstand doen en dit recht aan u overdragen. Dan kan u de door hen ingestelde procedure in uw naam verderzetten.

scorpioen

maugham
Topic Starter
Berichten: 155

#3 , 20 sep 2007 19:41

Hartelijk bedankt

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”