Bouwvergunnig vernietigd

mava105
Topic Starter
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Bouwvergunnig vernietigd

#1 , 23 nov 2014 16:36

Als ik u goed versta, staat de woning er, maar zonder geldige bouwtoelating?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 23 nov 2014 20:16

De Raad voor Vergunningsbetwistingen is wel een wettelijke beroepsinstantie!!!
Blijkbaar bent u beginnen te bouwen vooraleer de termijn voor het aantekenen van beroep verstreken was.
U hebt dus een (berekend) risico genomen dat helaas slecht is afgelopen.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Topic Starter
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 23 nov 2014 20:28

Had TS niet beter op zijn oude posts kunnen verder werken. Nu begint hij telkens een ander onderwerp voor hetzelfde probleem, zodat diegene die willen, antwoorden en raad geven de moeite moeten doen de oude posts te gaan opzoeken.
Oudste post is al van juni 2007
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 673#p19673" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 23 nov 2014 20:34

Tja. Toch beginnen bouwen als er al een klacht was en een procedure opgestart...
Ik hoor de buldozers al naderen....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 23 nov 2014 22:25

Je hebt gelijk mava want zo geef je types zoals roharro de mogelijkheid zich te verheugen in anderen hun leed... en vooral niet weet waarover hij ratelt. Heb dit forum blijkbaar verkeerd ingeschat. Doei.
Ik verheug me niet. Maar nadat ik de voorgeschiedenis heb gelezen blijkt dat u van de problemen reeds op de hoogte was voor u begon te bouwen.
U bent niet beginnen te bouwen "in tempore non suspecto".
Als de informatie die u meedeelt correct is dan ziet het er niet goed uit.
Waarom zou ik dan het tegengestelde zeggen? Zou dat u vooruithelpen?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 nov 2014 22:29

De bouwvergunning werd vernietigd? Het ziet er dus naar uit dat de instantie die u die vergunning verleend heeft een fout begaan heeft. U kan dus proberen uw schade op deze instantie te verhalen.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 23 nov 2014 22:37

Voor zover ik kan reconstrueren uit de vroegere mededelingen en vragen van TS over dit onderwerp werd er binnen de gestelde termijnen en zoals voorzien in art. 4.7.21 van de Vlaamse codex Ruimtelijke Ordening beroep aangetekend tegen de verleende bouwvergunning. De bouwwerken hadden nooit opgestart mogen worden....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#8 , 23 nov 2014 23:21

Dat lijkt er meer op scorpioen... in het vonnis staat immers dat de stad in de fout is gegaan bij de aflevering van de vergunning... als je op de akte van notaris en overheid niet mag vertrouwen is het ver gekomen. De overheid heeft trouwens onze werken geen seconde stilgelegd... als we volgens sommige moesten wachten op het vonnis na een klacht van een gefrustreerde gebuur, woonden wij dus al 8 jaar in een container. Bovendien hebben wij 8 maanden gewacht op de uitspraak van de rechtbank (na klacht van die klotebuur), die beslist heeft dat de werken mochten worden aangevat... En roharro, je zal de bulldozers niet horen want ik zal de woning op mijn manier weg doen... daar zal je nadien wel van horen.
Indien in uw aankoopakte van de grond onvoorwaardelijk staat dat het "bouwgrond is voor het oprichten van een woning" dan heeft de verkoper van de grond, mogelijks met medewerking van stedebouw en de notaris, u een grond verkocht met een verborgen gebrek.
Tracht eventueel daar vergoeding te bekomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 23 nov 2014 23:55

Heeft uw advocaat nog geen druk uitgeoefend op de gemeente om een procedure tot opheffing van de verkaveling in te stellen?
Eens de verkaveling is opgeheven ligt de weg open voor de regularisatie van uw woning.
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel percelen in de verkaveling liggen en hoeveel eigenaars daarvan u willen dwarsbomen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#10 , 24 nov 2014 19:51

Wij zijn weer voor nog paar jaar vetrokken... De stad gaat hoogstwaarschijnlijk in cassatie en wij moeten verkavelingswijziging vragen... de bulldozers moeten dus nog ff wachten.
Via verkavelingswijziging of gewoonweg opheffen van de verkaveling kan dit - in voorliggend specifiek geval - volgens mij nog een happy end krijgen. Zie mijn suggestie van gisteravond.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#11 , 02 mar 2015 16:52

Is er dan toch nog hoop ...
http://aalst.n-va.be/nieuws/persbericht ... kavelingen" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is een maatregel waarvoor de bouwmaffia heeft gelobbyd:
stringente verkavelingsvoorschriften automatisch de nek omdraaien zodat ze onder het credo "compacter gaan wonen"
overal lucratieve dragonders van appartementsgebouwen op minimale grondoppervlaktes (met maximale winsten) kunnen neerpoten
al of niet met steun van lokale 'beleidsmakers".
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#12 , 03 mar 2015 11:00

Ja dit kan een mogelijkheid bieden voor u.
Heb op deze mogelijkheid reeds verwezen in november:

"Via verkavelingswijziging of gewoonweg opheffen van de verkaveling kan dit - in voorliggend specifiek geval - volgens mij nog een happy end krijgen."
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Topic Starter
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 28 mar 2017 10:02

Roharro heeft dus uiteindelijk gelijk gekregen. De kar voor de wagen spannen is dus nooit goed.

mava105
Topic Starter
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#14 , 29 mar 2017 09:03

Je hebt gelijk mava want zo geef je types zoals roharro de mogelijkheid zich te verheugen in anderen hun leed... en vooral niet weet waarover hij ratelt. Heb dit forum blijkbaar verkeerd ingeschat. Doei.
Herlees uw eigen bijdragen nog eens voor je de leden hier uitkaffert.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”