conclusies wijzigen na de termijn

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

conclusies wijzigen na de termijn

#1 , 29 okt 2014 16:20

Kunnen al neergelegde conclusies gewijzigd worden voor de pleitzitting? Ik bedoel geen aanpassingen in de inhoud, maar gewoon corrigenda van typefouten en dergelijke.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 30 okt 2014 10:38

Heeft u nog een termijn? Zo ja, doe de aanpassingen dan. Zo neen, vraag aan de tegenpartij of zij er bezwaar tegen heeft dat u bijkomend een conclusie neerlegt die enkel de taalfouten verbetert.

Zijn er geen termijnen bepaald, dan doet u wat u wilt.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#3 , 06 nov 2014 08:45

Heeft u nog een termijn? Zo ja, doe de aanpassingen dan. Zo neen, vraag aan de tegenpartij of zij er bezwaar tegen heeft dat u bijkomend een conclusie neerlegt die enkel de taalfouten verbetert.

Zijn er geen termijnen bepaald, dan doet u wat u wilt.

Ik heb geen termijn meer en de pleitzitting vindt volgende maand plaats. De raadsman van de tegenpartj antwoordt niet op mijn verzoek. Mag ik de conslusie zomaar neerleggen of moet ik eerst de toestemming hebben van de tegenpartij? Mag ik eventueel de dag van de pleitzitting een nieuwe versie van de besluiten meebrengen en de aanpassingen aanduiden aan de rechter?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2014 10:19

U mag een aangepaste versie van uw conclusie ter griffie of ter zitting neerleggen.

De tegenpartij kan zich daartegen verzetten (wat niet sympathiek overkomt bij de rechter als het enkel gaat om verbeteringen van typefouten), en de rechter beslist daarna of de conclusie uit de debatten wordt geweerd.

U moet die conclusie wel tijdig aan de advocaat van de tegenpartij overmaken (als u dit nog niet gedaan hebt).

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#5 , 06 nov 2014 21:32

U mag een aangepaste versie van uw conclusie ter griffie of ter zitting neerleggen.

De tegenpartij kan zich daartegen verzetten (wat niet sympathiek overkomt bij de rechter als het enkel gaat om verbeteringen van typefouten), en de rechter beslist daarna of de conclusie uit de debatten wordt geweerd.

U moet die conclusie wel tijdig aan de advocaat van de tegenpartij overmaken (als u dit nog niet gedaan hebt).
bedankt, scorpioen, voor je duidelijke advies :)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”