Lijkt me correct. Zij doen hun werk, en doen dingen in onze plaats - maar de eindverantwoordelijkheid hebben we zelf.Wat ik me afvraag en niet begrijp is of jullie u advocaat niet controleert en met hem overleg pleegt .
Drie beroepen moet je altijd controleren.
1/ de advocaat
2/ de boekhouder
3/de bank
Omdat de kans bijzonder groot is dat je dan van de advocaat waarover je ontevreden was nog een bijkomende ereloonnota krijgt...Waarom zou het via de stafhouder extra geld kosten?
Een 'bijkomende' ereloonnota ??? van wie en voor wat ?Omdat de kans bijzonder groot is dat je dan van de advocaat waarover je ontevreden was nog een bijkomende ereloonnota krijgt...Waarom zou het via de stafhouder extra geld kosten?
Heb het zelf ook meegemaakt... Afrekening van een advocaat die niet klopte (verplaatsingen waarvan ik zwart op wit kon aantonen dat ze niet hadden plaatsgevonden, uurtarieven die niet klopten met het overzicht van tarieven dat ze hadden meegegeven, ...) Klacht ingediend bij stafhouder, die zou 'bemiddelen' en dan kregen we een bijkomende ereloonnota... dan hadden we de keuze tussen slikken en betalen of een andere advocaat aanstellen/betalen om de eerste aan te klagen...
Goedkoopste optie is altijd betalen...
Wat wil je hem/haar exact ten laste leggen ? Mogelijks had je verwacht dat de advokaat de technische verdediging op zich ging nemen doch bij zulke procedures worden altijd (dure) expertises opgelegd door de rechter op basis waarvan advocaten conclusies kunnen schrijven. Veelal gaat de tegenpartij dan niet akkoord (of is het advies van de expert niet wat je'r van verwachtte) zodat je advocaat dan maar naar de rechter kan stappen om (weer op uw kosten) een tegenexpertise te vorderen. Etc. Dit loopt idd zeer snel op qua kosten. In België (en vele andere landen) is gelijk hebben één ding doch gelijk krijgen al eens een utopie wegen de kosten van't procederen (en de traagheid van de molen)Naar aanleiding van een lang lopend proces tegen de architect van mijn woning ben ik zeer ontevreden over de prestaties van mijn advocaat. Volgens ons heeft hij z'n werk echt niet naar behoren gedaan en ons slecht geïnformeerd waardoor dit een zeer dure aangelegenheid geworden is. Waar kan ik verhaal halen tegen mijn eigen advocaat?