Dagvaardiging -- hoe lang kan dit duren?

Franciscus
Berichten: 38587

Re: Dagvaardiging -- hoe lang kan dit duren?

#16 , 01 jun 2015 21:21

Vermoedelijk bedoelt u incassobureau's
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Een advocaat komt gewoon op voor de rechten van zijn cliënt...

Maar waarom is er geen minnelijke regeling mogelijk... de aannemer kan toch de zaak in orde brengen of niet?
Hebt u dat wel gevraagd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
don_colore
Topic Starter
Berichten: 14

#17 , 31 mar 2016 13:10

ter volledigheid: ondertussen is deze zaak voor de rechtbank gekomen, begin maart. Dus, 2,5 jaar na de uitvoering van de werken. De rechter houdt haar vonnis nu in beraad tot 7 april 2016. Ik ben benieuwd!

don_colore
Topic Starter
Berichten: 14

#18 , 23 mei 2018 16:03

ter volledige volledigheid (omdat ik er vandaag een vraag over kreeg....): deze zaak is ondertussen een dikke twee jaar geleden volledig afgerond geweest.

uiteindleijk heb ik naar mijn gevoel over de ganse lijn gelijk gekregen van de rechtbank met als hoofdargument dat de bewijslast bij de tegenpartijj lag, en die hadden ze neit.

in de bewoordingen van de rechter stond wel dat ik 'veroordeeld' was: veroordeeld tot het betalen van het tegenvoorstel dat ik altijd zelf had gemaakt. de gerechtskosten etc waren geheel ten laste van de tegenpartij.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”