proces verbaal

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

proces verbaal

#1 , 13 jul 2007 16:39

Hallo,

Graag zou ik willen weten hoe het verloop is als men een proces verbaal laat opmaken door de politie waarbij zij ook de vaststelling hebben kunnen doen. Indien de persoon die een proces verbaal ontvangen heeft en geen gevolg heeft zodat er een tweede proces verbaal opgemaakt word. De politie is heel bereidwillig men mag altijd bellen als het probleem niet opgelost geraakt. Maar wat gebeurt er met die P.V.'s moet die persoon dan toch een boete betalen?
Ik hoop dat ik niet teveel gevraagd heb en het wel duidelijk is.

met dank yvonna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS
Berichten: 271

#2 , 13 jul 2007 17:24

PV belandt altijd bij de procureur des konings, en die beslist wat er verder mee gebeurt.
Ofwel seponeert hij het geval, ofwel gaat hij ermee verder en dan heb je de volgende mogelijkheden:
een minnelijke schikking,
een bemiddeling in strafzaken aanbieden of
dagvaarden.

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#3 , 21 jul 2007 15:20

PV belandt altijd bij de procureur des konings, en die beslist wat er verder mee gebeurt.
Ofwel seponeert hij het geval, ofwel gaat hij ermee verder en dan heb je de volgende mogelijkheden:
een minnelijke schikking,
een bemiddeling in strafzaken aanbieden of
dagvaarden.

YoeriS

Vriendelijke dank voor de informatie.

Yvonna

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”