gerechtsdeurwaarder!

mama van 2 bengels
Topic Starter
Berichten: 5
Locatie: wommelgem

gerechtsdeurwaarder!

#1 , 10 jul 2007 19:34

ik heb enkele vragen ivm een deurwaarder hoe kan je die verkrijgen kan je er zelf naar toe stappen of krijg je deze via advocaat?
het gaat om het volgende mijn ex weigerd allimentatie te betalen omdat hij van de vrederechter geen gelijk heeft gekregen ivm opvang tijdens vakanties nu zou ik graag mijn allimentatie toch verkijgen en wil dit graag via deurwaarder doen want mijn pro deo advocaat die laat dit voorval links liggen;Wie moet de kosten betalen voor een deurwaarder?

bedankt alvast
liefde is blind en volg je blindeloos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 12 jul 2007 09:49

"Art.1024. De kosten van tenuitvoerlegging komen ten laste van de partij tegen wie de tenuitvoerlegging wordt gevorderd.Art.1393. Overhandiging van de UITGIFTE van het vonnis...aan de gerechtsdeurwaarder geldt als volmacht voor alle tenuitvoerleggingen."(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Vraag de griffie van het vredegerecht om een UITGIFTE van het bekomen vonnis.

?Art.4.De gerechtsdeurwaarders hebben het RECHT:4?.het nodige voorschot te eisen alvorens de gevraagde opdrachten te verrichten.?(K.B.30 november 1976).

Sommige gerechtsdeurwaarders maken hiervan niet steeds gebruik.

?Art.673. In spoedeisende gevallen en in alle zaken kan...gedurende het geding,de rechter voor wie de zaak aanhangig is,op een zelfs mondeling gedaan verzoek rechtsbijstand verlenen voor de handelingen die zij bepalen.",Ger.W.;

U kan de beslagrechter vragen u rechtsbijstand te verlenen om de door de gerechtsdeurwaarder eventueel gevorderde voorschotten te kunnen betalen,vermits u gerechtigde bent op een pro deo advocaat.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”