Vraag ivm Pro-Deo advocaat.

Dieterrrrrr
Topic Starter
Berichten: 7

Vraag ivm Pro-Deo advocaat.

#1 , 06 feb 2014 16:02

Beste,

Ik ben een 22 jarige student die net afgestudeerd is en heb een advocaat onder de arm genomen ivm een zaak.
Ik heb zelf nog geen inkomen dus ik ging ervan uit dat de advocaatskosten Pro-Deo geregeld zouden worden.

Net wordt mij door mijn advocaat verteld dat Pro-Deo niet van toepassing is doordat ik niet meer in de gevangenis zit.
(Ik ben 3 maanden geleden opgepakt en heb 1 nacht in de gevangenis doorgebracht.)
Ik vind hier niets van terug op het internet daarom dat ik mij vragen begin te stellen.

Ze vroeg mij ook daarnet ook om al een 500 Euro te betalen voor de aanvraag van een verzoeksschrift voor inzage van mijn dossier.


Kan iemand mij hulp verlenen of advies geven?

Alvast bedankt!
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Berichten: 376
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 feb 2014 16:11

Woon je alleen of bij je ouders?
Pro-Deo wordt toegewezen in functie van het gezinsinkomen..

http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

Dieterrrrrr
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 06 feb 2014 16:49

Woon je alleen of bij je ouders?
Pro-Deo wordt toegewezen in functie van het gezinsinkomen..

http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik woon bij mijn moeder (ouders zijn gescheiden), moeder woont samen met vriend.
Ja ik heb ook op die website gekeken en ik zag niets in verband met gevangenis dat ik daarom geen recht op pro-deo zou hebben...
Moeder werkt deeltijds.

Hebt u enig idee wat ik dan zou kunnen ondernemen of doen?