deurwaarder 365? ??

caprisha
Topic Starter
Berichten: 3

deurwaarder 365? ??

#1 , 15 jun 2007 13:34

25 mei heb ik totale schuld verrefend aan schuldeiser.
zelfde dag word "deurwaarder" brief afgeleverd;aan wie ik meld;net betaald te hebben;maar persoon loopt "doof" de deur uit.
18 juni word alles opgeschreven door drie personen.
waar ik netjes meewerk en tien keer meld dat
deze actie zinloos is..aangezien:betaald.
het was een feestdag dus kon ik ook de schuldeiser niet bereiken om te confirmeren.
nu krijg ik dus de rekening van het "opschrijven".
kan dit???
(heb betreffende brief doorgestuurd naar advocaat:die heeft jammer genoeg maandag pas tijd voor antwoord)
ondertussen ga ik hier kapot van de zenuwen.
dus dank voor enig antwoord.
:tot laatste centjes afbetalend schuldenaartje.
ZELFSTANDIG TWEE JAAR HEL EN VECHTEN OM DOOR TE BLIJVEN GAAN;ZACHTJES STABIEL STIJGENDE CIJFERS.ENORME SCHULDEN LAST AAN HET INHALEN.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 16 jun 2007 12:30

?Art.1499.Aan elk uitvoerend beslag op roerend goed gaat een bevel aan de schuldenaar vooraf, dat ten minste een dag voor het beslag wordt gedaan...Art.1506.Het proces-verbaal van beslaglegging bevat een nauwkeurige en omstandige beschrijving van de in beslag genomen voorwerpen...?(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

Ik ga ervan uit dat u 25 mei bevel gekregen hebt en de gerechtsdeurwaarder er kennis van gaf dat de betaling gedaan was.Op 18 juni volgde dan het beslag.

Ik ga ervan uit dat een zorgvuldig gerechtsdeurwaarder uw bewijzen inzake betaling had moeten onderzoeken en vergoeding eisen voor de GEDANE beslagkosten.De LATERE beslaghandelingen kunnen dan geacht worden onnodig verricht te zijn.

?Art.1498.In geval van zwarigheden bij de tenuitvoerlegging kan iedere belanghebbende partij zich wenden tot de beslagrechter,evenwel zonder dat het instellen van deze VORDERING* schorsende kracht heeft.De beslagrechter beveelt de opheffing van het beslag indien daartoe grond bestaat.?(Ger.W.).

* ?Art.1395...Deze vorderingen worden ingesteld en behandeld zoals in kort geding...?(Ger.W.).

Naast opheffing van beslag kan u hierbij eventueel tevens vergoeding vorderen voor de nodeloze meerkosten veroorzaakt door het onzorgvuldig optreden van de deurwaarder.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

caprisha
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 16 jun 2007 15:22

hartelijk dank.
voel mij een kein stukje beter :(
nu hopen dat het in de realiteit ook zo is.
dank u.
ZELFSTANDIG TWEE JAAR HEL EN VECHTEN OM DOOR TE BLIJVEN GAAN;ZACHTJES STABIEL STIJGENDE CIJFERS.ENORME SCHULDEN LAST AAN HET INHALEN.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”