inzage als burger griffie beroepen PV bouwovertreding

kastaar mayer
Topic Starter

inzage als burger griffie beroepen PV bouwovertreding

#1 , 12 mar 2013 16:44

Als burger kan men zonder advocaat geseponeerde dossiers bouwovertredingen inkijken waarin men zelf betrokken is.
Ik heb drie vragen onderaan.
Het verhaal :
In mijn geval is dat een geseponeerd dossier ( PV tegen mijn gebuur ) waarbij mijn livingmuur, ook vrij nieuw en 100% op mijn grond in de tuin als annex gebouwd, misbruikt werd als hoofd- en draagmuur van zijn illegaal gezette bakstenen annex van zijn living. En met enorme geluidsoverlast van zijn deuren.
Dat geval werd na mislukte verzoening en na de PV opmaak toch geregulariseerd door het college zonder ons te kennen omdat wij vroeger al eens akkoord waren geweest met zijn voorstel van een veranda-serre aldaar waarbij hij een deel van de muur ging overnemen. Maar het is een bakstenen living geworden incl. plat dak met daarin een raam. En er is geen muurovername gebeurd. En dat laatste gaat over zo weinig geld dat dat de reden niet is van de PV.
De reden is dat we s'nachts wakker worden van zijn deuren als zijn vrouw gaat roken in de tuin.
Nu heeft die man en vrouw een zeer lange arm.

Mijn eerste vraag :
Mag ik bij mijn inzage aanvraag al preventief voorzien dat ik er een gerechtsdeurwaarder bijroep ?
Of is dat allemaal anders op te lossen ?
Ik ben bijna zeker dat in het geseponeerde dossier, uitgebreid dossier, geen echt plan van een architect zal zitten.
Alles is gemetst met de familie.
En ik wil dat gebrek officieel vaststellen.
En ik heb geen advocaat.

En mijn tweede vraag :
Mag ik de procureur of substituut vragen geen stukken achter te houden ?
De gevoelige stukken kunnen daarbij enkel aan de gerechtsdeurwaarder getoond worden.
Die noteert niet de inhoud maar wel het bestaan van elk stuk : wie, wanneer, aan wie, met hoeveel pagina's een schrijven of een onderzoek doet.

En mijn derde vraag :
Zou ik de Griffier ipv een Gerechtsdeurwaarder kunnen vragen dat werk te doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kastaar mayer
Topic Starter

#2 , 18 mar 2013 09:58

Naar het schijnt moet er een inventaris zitten in een door het Openbaar Ministerie onderzocht over een PV.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”