wie is gemachtigd om mij de PV nummers te geven

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

wie is gemachtigd om mij de PV nummers te geven

#1 , 06 apr 2007 09:24

ik zou graag alle PV nr's en not.nr's hebben die zonder gevolg zijn geklasseerd ,vooral ook die waar ik nooit in verhoord ben geweest ,
waar ik als verdachte of lastens mij in voorkwam
kan ik deze vraag aan de griffier stellen ? en zo ja moet hij mij deze dan overhandigen ,
want ik heb dit per brief gedaan en deze antwoord me dat ik voor iedere individuele zaak vooraf toelating dien te bekomen
van de Procureur des Konings,
Of wel heeft hij mijn vraag niet goed begrepen en denkt hij dat ik effectief de dossiers vroeg , waar je via de Procureur des Konings vervolgens eerst de toelating van dient te bekomen.

ik vraag me af hoe ik die vraag het best kan formuleren, zonder dat ik er een tekening bij moet maken

dan nog een vraagje : indien je een kopie vraagt van een volledig CR bundel , moet deze blz.des allemaal genummerd zijn en tevens met paragraaf , en vooral of het inderdaad ongebruikelijk is dat er geen inventaris lijst is bij een jeugddssier !
want dit is in een bepaalde zaak voor mij belangrijk om te zien of alle stukken officieel zijn ingeschreven en dus volledig is, omdat ik al twee maal het volledig bundel heb besteld met de uitdrukkelijke vraag om de inventaris lijst , maar die hebben ze niet wordt gezecht,
en er zijn stukken tekort uit het bundel.

Hartelijk dank vooraf voor het advies / antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 06 apr 2007 16:53

Aan mevr./mijnheer PDK
ik zou graag alle PV nr's en not.nr's hebben die zonder gevolg zijn geklasseerd ,vooral ook die waar ik nooit in verhoord ben geweest ,
waar ik als verdachte of lastens mij in voorkwam
Dank bij voorbaat
LM

Dit lijkt me prima, een tekening kan maar hoeft er niet meer bij omdat het duidelijk genoeg is

Later meer...

RR

Heye
Berichten: 468

#3 , 06 apr 2007 17:29

Geachte heer Mertens,

Ik heb uw verhaal zo wat gevolgd op het forum van crimesite.be en mensenrechten.be alsook op het forum hier. Wat U allemaal neershrijft is ONMOGELIJK, tenzij U leeft in een film.Wanneer U, uw vermoedens en beschuldigingen, overhandigd aan het comit? P. (Die daarvoor bevoegd is) zullen uw problemen vlug zijn opgelost.Het is de reinste onzin te schrijven dat deze instelling en andere instanties uw oproep naast zich neerleggen en in de vuilbak gooien.

Neem mijn raad nu ter harte en hou mij op de hoogte, indien er niets gebeurd (en ik verrifi?er) zal ik er persoonlijk voor zorgen dat uw
probleem opgelost raakt, bij de nodige instanties.

Stap 1: Klacht neerleggen tegen het lokale politiebeleid bij het comit? P

Vast Comit? van Toezicht op de politiediensten
Wetstraat 52
Brussel
Telefoon: 02/286.28.11
Fax: 02/286.28.99
E-mail: info@comitep.be

T.A.V. Dhr Vandooren A. (voorzitter)

Indien hier geen gevolg wordt aangegeven stuurt U uw klacht door naar

FOD Binnenlandse zaken
Kabinet van de Minister van Binnenlandse Zaken
Adres : Wetstraat 2 - 1000 Brussel

Tel : 02 504 85 13
Fax : 02 504 85 00 | 02 504 85 80
Email : patrick.dewael@ibz.fgov.be
Internet : http://www.dewael.com

Formuleer uw klacht zuiver en zonder veel filmverhaal ENKEL DE FEITEN!!!Laat de maffia verhalen achterwege!

Ik geef U drie maand tijd, en U krijgt antwoorden zoals U er nooit heeft gehad.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 06 apr 2007 23:02

Neem mijn raad nu ter harte en hou mij op de hoogte, indien er niets gebeurd (en ik verrifi?er) zal ik er persoonlijk voor zorgen dat uw
probleem opgelost raakt, bij de nodige instanties.
Dat is erg lovenswaadig van je Andy
Dergelijke attitude is me erg genegen.

Feit is wel dat hier PV-nummers (dossiers / mogelijks met oog op inzage / copy / recht op verbetering) worden opgevraagd. Blijkbaar zowel op burgerlijk (inclusief Jeugdrechtbank) en ergers ook gelezen inzake strafklachten. Verder is Leo_Mertens blijkbaar al bij de Griffie langsgeweest waarbij blijkbaar gezegd is geweest wat te doen (toelating nodig van de PDK). Comit? P zal zich zeker inzake de dossiers Jeugdrechtbank onbevoegd verklaren. Bij klachten lastens LM, zeker de geseponeerde dossiers ken je namelijk geen PV-nr. en bijgevolg kan je bij het opvragen van die dossiers niet dossier per dossier opvragen gelet je geen referentienummer hebt.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 06 apr 2007 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Heye
Berichten: 468

#5 , 06 apr 2007 23:12

Wel ja RR,

Deze persoon is duidelijk ten einde raad. En alvorens er ongelukken gebeuren kan men maar beter ingrijpen h?.

Ik doe dat niet voor ieder??n hoor.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy
Laatst gewijzigd door Heye op 06 apr 2007 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#6 , 06 apr 2007 23:16

Volledig met eens Andy dat LM ten einde raad is en dat een jurist een beetje rust in de zaak kan brengen

Toch zal je merken dat LM op sommige zaken hier vermoedelijk een punt gaat maken. Uiteraard dienen ook juristen daar oog voor te hebben, mede omdat het vertrouwen van justitie daardoor schade oploopt.

Zie ook de draad
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3267

bevat al heel wat antwoorden / richtlijnen tot wie men dient te wenden

RR

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

#7 , 07 apr 2007 01:07

Geachte heer Mertens,

Ik heb uw verhaal zo wat gevolgd op het forum van crimesite.be en mensenrechten.be alsook op het forum hier. Wat U allemaal neershrijft is ONMOGELIJK, tenzij U leeft in een film.
ONMOGELIJK !! ik kan u zeggen dat wat je gelezen hebt nog maar ??n druppeltje is van het geheel , en ik kan je verzekeren dat dit realiteit is,
want ik ben hier al jaren 24/24 mee bezig, en ja ik ben moe , en ja ik ben overspannen, en ja ik ben depressief, je zou voor minder ...

maar ik ben niet paranioa al zou het wel goed uitkomen voor sommige.

ik heb ene keer klacht ingedient bij AIG = algemene controle politie diensten, resultaat dat die het doorstuurde naar de Procureur.
resultaat twee keer niks.

ik kom morgen terug om verder te lezen,
mvg en bedankt voor je intresse en hulp aan bod
Laatst gewijzigd door Leo_Mertens op 07 apr 2007 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Heye
Berichten: 468

#8 , 07 apr 2007 01:58

Wel Mr. Mertens,

Uw zaak en de verschillende postings zijn samengevat http://www.juridischforum.be/forum/view ... 6105#16105

Zo zal U meer reactie krijgen (hoop ik) dan verschillende postings op verschillende fora.


Met vriendelijke groeten
Heye Andy

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#9 , 07 apr 2007 03:59

Overzicht van enkele v/d 23 berichten Leo_Mertens JF-forum dd.07/04/07
mbt procedure/instellingen/
* opgesteld met oog op het opsporen van enkele valkuilen v/h systeem

Mailnr. 1 dd. 10/12/2006
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 1060#11060
ik zou willen weten wat de Procureur u meedeeld indien je hem de vraag steld "per brief" of er aanklachten tegen mij zijn en zo ja wat de aanklacht is, en wie deze aanklacht heeft ingedient. of vraag ik dan teveel ! ? ik wil all??n datgene maar vragen wat hij mij kan en wil geven. ik heb enkele maanden geleden eerder bij toeval in een dossier gelezen dat ik gekend ben voor 6 of 7 feiten van aanranding van de eerbaarheid
dit stond er een jaar geleden nog niet op, dus zouden die feiten !?
daarna gebeurt zijn,
opmerking: Als je het wil weten: Stuur die brief naar de PDK

Mailnr. 2 dd
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 2202#12202
indien je klacht wordt geseponeerd en ziet na inzage dat er bepaalde onderzoeken die je hebt gevraagt niet zijn gedaan, en dat je nog bepaalde documenten of andere stukken wil toevoegen aan dit dossier dat geseponeerd werd. hoe kan je dit dan het best doen via een brief naar de procureur ! of via politie , met opnieuw bijkomende pv nummer zodat dit later ook gemakkelijker kan terug gevonden worden of kan ik deze rechtstreeks op de griffie of Parket afgeven ter attentie vd Procureur , en hiervan een afschrift vragen van ontvangst.


Opmerking: er werd oplossing gegeven naar de toekomst mbt tot het bekomen van referentienummers. De PDK beslist (is dus niet verplicht of hij de gevraagde onderzoeksdaden stelt)


j.demoor schreef:
U kan u best schriftelijk wenden tot de procureur des konings met verwijzing naar de geseponeerde klacht.

ja bedankt, maar ik had graag een bewijs van ontvangst gekregen, omdat in het verleden het gebeurde dat er zo zelfs na het af gegeven te hebben op het Parket ( bijkomende verklaring) nooit in het dossier is geraakt. en ook toen had ik een attest van ontvangst gevraagd maar kreeg een antwoordt dat ze dat niet mogen geven!!
klopt dit ?
Mailnr. 3 02/02/2007
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 3406#13406
ik ging jaartje geleden op de Correctionele griffie dossier inzien nadat deze sepo was. en ik zie tot mijn verbazing dat ze er een papier vergeten zijn uit te halen. massa voor mij onbekende pv nummers met datums van jaren. vervolgens staat er achter of wel info , de merendeel sepo, end. als ik deze pv nummers op schrijf en ermee naar het Parket ga dan kennen ze die niet !!! ze sturen mij met mijn vraag naar de politie ,die mij op hun beurt terug sturen naar het Parket. als ik mijn vraag per brief aan de Procureur richt krijg ik hierop geen antwoord. ?
Opnieuw komt de vraag wat Leo wil:
ik zou graag alle PV nr's en not.nr's hebben die zonder gevolg zijn geklasseerd ,vooral ook die waar ik nooit in verhoord ben geweest , waar ik als verdachte of lastens mij in voorkwam kan ik deze vraag aan de griffier stellen ? en zo ja moet hij mij deze dan overhandigen , want ik heb dit per brief gedaan en deze antwoord me dat ik voor iedere individuele zaak vooraf toelating dien te bekomen van de Procureur des Konings,
Bovendien werd er kopie gevraagd o.a. van een inventaris v/e jeugddossier
dan nog een vraagje : indien je een kopie vraagt van een volledig CR bundel , moet deze blz.des allemaal genummerd zijn en tevens met paragraaf , en vooral of het inderdaad ongebruikelijk is dat er geen inventaris lijst is bij een jeugddssier ! want dit is in een bepaalde zaak voor mij belangrijk om te zien of alle stukken officieel zijn ingeschreven en dus volledig is, omdat ik al twee maal het volledig bundel heb besteld met de uitdrukkelijke vraag om de inventaris lijst , maar die hebben ze niet wordt gezecht, en er zijn stukken tekort uit het bundel.
RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 07 apr 2007 04:36, 2 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#10 , 07 apr 2007 04:27

Strafrechterlijk: Zolang het onderzoek loopt = zal enkel de Procureur Generaal U een mogelijke toelating geven in het lopende onderzoek
zie ook http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3401

Als U zich hebt laten registreren (voor Turnhout dienst TEGEVE) in een strafzaak wordt U normaliter op de hoogte gehouden. Bij sepo vraagt U toelating aan de PDK voor Copy/inzage in het dossier

Burgerlijke zaken: In principe is hier (kopie) volgens mij geen toelating voor nodig*. Echter kan de griffie in bepaalde zaken daar moeilijk over doen (vb. Griffie Hof Antwerpen beweerd dat soieso*) en beweren ze dat er toelating voor nodig is van de PDK. (opm: een beperkt gedeelte v/h dossier is niet toegangangkelijk en wordt er normaal uitgenomen als U het dossier gaat inlezen op de griffie. *Advocaat Generaal Vanlerberghe beweerd dan weer integtendeel: bij burgerlijke zaken geen toelating nodig)

Een inventaris in een jeugddossier lijkt als men het overzichtelijk wil maken zinnig om aanwezig te zijn. Verplicht? Ik weet het niet, ik gok van wel.

Wat mag niet maar gebeurd wel in Turnhout! Als een advocaat vraagt om vb. een kopie v/e maatschappelijk onderzoek in een jeugdzaak wordt dit gewoon toegestaan. Als een burger dit vraagt, kan hij de boom in. Het OM dient hierover te waken, weet en kent dergelijke praktijken maar laat gewoon begaan. Dit is pure discriminatie in de reinste vorm.

Kan je hier eens een briefje voor maken Andy waarom wel voor advocaten maar niet voor burgers? Vermoedelijk geld dit ook voor het beantwoorden van sommige vragen van burgers. Wat Leo_Mertens hier wil is duidelijk genoeg (staat helemaal bovenaan deze draad). Kan jij eens rapel opstellen daarvoor in advocatentaal?

# vraag is dan of je antwoord krijgt. Uiteraard dient dit te stroken met de werkelijkheid, zoniet terug een brief sturen en bijkomende om verheldering verzoeken inzake de reeele situatie.

Adres v/d PDK
dhr. Jan Poels
Kasteelplein 1
2300 Turnhout

RR

Leo_Mertens
Topic Starter
Berichten: 27

#11 , 08 apr 2007 08:58

betreft 10 tallen pv en notietie nummers van voor mij onbekende zaken,
waar ze zgn niets van vinden.

ik heb voor dat ik naar de griffier schreef , reeds een brief naar de PDK gezonden, die mij antwoorde dat het onmogelijk zoeken is of mijn naam ergens in een PV voorkomt , hij antwoordde dus naast de kwestie.
dit vroeg ik niet, als ik vervolgens naar naar het Parket belde, en me vriendelijk en uiterst beleefd me bekend maakte , ...kreeg ik geen kans om verder te gaan.
want ze hoorde haar in keulen roepen.
om die reden had ik duidelijk mijn vraag in een brief naar de Griffier verzonden.
die vervolgens doet of ik heb de dossiers gevraagd, ipv de PV & not.nr's
met die reden vroeg ik me af of hij mij vervolgens naar de PDK kan verwijzen.

ik heb nu wel opnieuw een brief gezonden naar de PDK met enkel over een bepaalde periode , en er concrete feiten bij vermeld,
die ik vervolgens afgaf op de Griffie en voor ontvangst liet afstempelen, omdat ik vermoed dat ik geen antwoordt krijg , het is intussen meer dan een maand verder , en geen antwoordt.

mvg

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#12 , 08 apr 2007 18:23

Wel Mr. Mertens,

Uw zaak en de verschillende postings zijn samengevat http://www.juridischforum.be/forum/view ... 6105#16105

Zo zal U meer reactie krijgen (hoop ik) dan verschillende postings op verschillende fora.


Met vriendelijke groeten
Heye Andy
Enig overleg met alle partijen lijkt me noodzakelijk, tot nader order wordt deze draad (eveneens) 'tijdelijk' gesloten!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”